W lipcu sprzedaż nowych samochodów osobowych na polskim rynku wyniosła 24 183 sztuki i była o 6,25% mniejsza niż w czerwcu. To jednocześnie "najlepszy" lipiec od momentu wstąpienia Polski do Unii Europejskiej (w 2003 roku sprzedaż wyniosła 29 095 sztuk). Wynik z ostatniego miesiąca jest o 28,2% większy od ubiegłorocznego (18 864 sztuki). W bieżącym roku tylko w styczniu i lutym była niższa sprzedaż, odpowiednio: 22 770 i 22 019 sztuk.

Największą miesięczną sprzedażą może pochwalić się aktualny lider rynku, czyli Toyota (2 869 sztuk). W zestawieniu rocznym, samochody tej marki kupiło już 21 922 osoby (udział w rynku 12,61%)i jest to jedyny rezultat powyżej 20 000 sztuk. Na drugim miejscu, zarówno w zestawieniu miesięcznym jak i rocznym, uplasowała się Skoda, odpowiednio: 2 509 i 19 563 sztuki (udział w rynku 11,26%). Po siedmiu miesiącach, strata czeskiego producenta do lidera wzrosła do 2 359 sztuk. Na trzeciej pozycji znajduje się włoski Fiat, który w lipcu sprzedał tylko 6 samochodów mniej od Skody (2 503 sztuki), a jego skumulowany wynik to 16 973 sztuk (udział w rynku 9,77%). Mieszczący się na czwartej lokacie Opel, znalazł w ostatnim miesiącu 2 070 nabywców, a w sumie 15 450 (udział w rynku 8,89%). Pierwszą piątkę zamyka Ford, z miesięcznym wynikiem sprzedaży w wysokości 1 898 sztuk. Sumaryczny rezultat tej marki to 12 759 sztuk (udział w rynku 7,34%).Na dalszych pozycjach uplasowały się w kolejności miesiąc/rok: Peugeot (1 654 / 11 926 sztuk), Volkswagen (1 610/11 350 sztuk), Renault (1 342 / 9 502 sztuki), Citroen (1 071/8 111 sztuk) i Honda (1 142 / 7 644 sztuki).

W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy bieżącego roku przybyło łącznie 27 936 samochodów dostawczych, o 31,95% więcej niż rok wcześniej. W lipcu sprzedano na polskim rynku 4 222 pojazdy dostawcze i jest to również najlepszy rezultat lipcowy od momentu przystąpienia Polski do UE. Wynik ten jest o 6,68% mniejszy niż przed miesiącem, ale o 37,35% większy w porównaniu do analogicznego miesiąca ubiegłego roku.

Źródło: samar