Auto Świat Wiadomości Aktualności San Remo 2008: historyczny wynik Michała Sołowowa

San Remo 2008: historyczny wynik Michała Sołowowa

Autor Andrzej Karaczun
Andrzej Karaczun

Włoch Giandomenico Basso (Abarth Grande Punto) wygrał 50. Rallye San Remo, dzięki czemu na dwie rundy przed końcem cyklu International Rally Challenge zachował szansę na mistrzowski tytuł.

San Remo 2008: historyczny wynik Michała Sołowowa
Auto Świat
San Remo 2008: historyczny wynik Michała Sołowowa

Michał Sołowow i Maciek Baran zajęli dwunaste miejsce w „generalce” – jest to najlepszy wynik polskiej załogi w nowożytnej historii włoskiego klasyka. 42 lata temu, w 1966 roku czwarte miejsce w San Remo zajął Sobiesław Zasada.

Załoga Cersanit Rally Team do ostatniego odcinka walczyła o 11 pozycję z Paolo Andreuccim (Mitsubishi Lancer Evo IX). Do wyprzedzenia Włocha zabrakło zaledwie 4.1 sekundy.

- Startowaliśmy tu pierwszy raz i mieliśmy się okazję przekonać, że San Remo to jeden z najbardziej wymagających rajdów asfaltowych w Europie. Odcinki są wyjątkowe: bardzo kręte, ciasne, pełne zaskakujących partii, wystających skał, czy kamiennych barierek, o które można zawadzić samochodem. Chyba nawet w Mistrzostwach Świata nie ma obecnie, 60-kilometrowego nocnego OS-u. Przejechaliśmy ponad 50-siąt zanim nas zatrzymano po kraksie jednego z Włochów. Na ostatnią pętlę nie trafiliśmy z ogumieniem. Założyliśmy zbyt twarde opony. Ogólnie było jednak bardzo fajnie. Biorąc pod uwagę historię startów polskich załóg w San Remo jest to spory sukces. Był to doskonały test przed Rajdem Antibes. We Francji asfalty są bardzo podobne, natomiast odcinki są znacznie mniej kręte – powiedział Michał Sołowow.

- Zrobiliśmy to, co planowaliśmy. Przetestowaliśmy kilka ustawień zawieszenia, sprawdziliśmy nowe opony. Wiemy więcej, co z pewnością zaprocentuje w Rajdzie Antibes za dwa tygodnie. Dojechaliśmy to mety rajdu San Remo, a to udawało się do tej pory niewielu Polakom. Jesteśmy najwyżej sklasyfikowaną polską załogą w tym wyjątkowym rajdzie, w ostatnich dwudziestu latach. Jest naprawdę super! Początek był słabszy, bo zbyt dużo eksperymentowaliśmy z samochodem. W końcówce udało się znaleźć odpowiedni set-up i jechało się znacznie lepiej. Ten rajd pokazał, że musimy popracować także nad opisem. Ciężko jest idealnie opisać odcinki z tyloma zakrętami. Gdyby nasz opis był bardziej precyzyjny mogliśmy zyskać przynajmniej 10-12 sekund na każdej z prób, a tak oddaliśmy je konkurentom za darmo. Myślę, że po tym doświadczeniu w Antibes pojedziemy znacznie lepiej i szybciej – dodał Maciek Baran.

Za nieco ponad dwa tygodnie w dniach 19 - 21 października załoga Cersanit Rally Team wystartuje we Francji w Rajdzie Antibes Cote d’ Azur – ostatniej rundzie europejskiego czempionatu.

Wyniki 50. Rallye San Remo:1. Giandomenico Basso i Mitia Dotta (Fiat Punto Abarth S2000) - 2:56.25,4 godz.;2. Nicolas Vouilloz i Nicolas Klinger (Peugeot 207 S2000) - strata 42,6 min.;3. Luca Rossetti i Matteo Chiarcossi (Peugeot 207 S2000) - 1.09,3 min.;4. Renato Travaglia i Lorenzo Granai (Fiat Punto Abarth S2000) - 2.20,9 min.;5. Freddy Loix i Robin Buysmans (Peugeot 207 S2000) - 3.04,8 min.;6. Alessandro Perico i Fabrizio Carrara (Peugeot 207 S2000) - 4.35,4 min.;7. Luca Cantamessa i Piercarlo Capolongo (Peugeot 207 S2000) - 5.44,2 min.;8. Piero Longhi i Maurizio Imerito (Subaru Impreza WRX STI N14) - 5.54,6 min.;9. Anton Alen i Timo Alanne (Fiat Punto Abarth S2000) - 6.01,1 min.;10. Andrea Torlasco i Michele Brega (Peugeot 207 S2000) - 6.11,1 min.;11. Paolo Andreucci i Anna Andreussi (Mitsubishi Lancer Evo IX) - 7.22,7 min.;12. Michał Sołowow i Maciej Baran (Peugeot 207 S2000) - 7.26,8 min.

Autor Andrzej Karaczun
Andrzej Karaczun
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków