Volkswagen w styczniu br. podał do wiadomości, że zmieniona zostanie struktura spółek samochodowych należących do koncernu Volkswagen Group. Nowy szef koncernu Martin Winterkorn uważa, że dotychczasowe rozdzielenie na dwie grupy – Audi (Audi, Seat, Lamborghini) i Volkswagen (VW, Škoda, Bentley, Bugatti) – nie spełniło oczekiwań. Dziś wszystkie 7 marek znajdują się na tym samym poziomie i pojawiają się pierwsze owoce tej reorganizacji.
Nowy model będzie się składał z dwóch wersji nadwoziowych. Pierwsze szkice pokazują, że będzie to klasyczny sedan, który będzie konkurentem usportowionych modeli klasy wyższej średniej. Nie jest wykluczone, że sedan w końcu przetransformuje się w liftback. Drugą wersją będzie kombi o sportowej stylistyce bazujące na sedanie. Nowy model ma trafić do produkcji już w roku 2009.
Przełomowa decyzja ma być receptą na niewykorzystane zdolności produkcyjne zakładu w Martorello.
Źródło: Seat