Auto Świat Wiadomości Aktualności Seaty z nowymi silnikami. Czy lepszymi?

Seaty z nowymi silnikami. Czy lepszymi?

Seat zmodyfikował gamę silnikową modeli Ibiza, Altea, Leon oraz Exeo. Oszczędne jednostki wysokoprężne z pompowtryskiwaczami zastąpiono bardziej ekologicznymi i cichszymi motorami z Common Railem. Czy słusznie?

Seaty z nowymi silnikami. Czy lepszymi?
Auto Świat
Seaty z nowymi silnikami. Czy lepszymi?

p { margin-bottom: 0.21cm; }

Najmniejsza w ofercie Ibiza otrzymała benzynowy silnik 1.2 TSI, który jest dostępny we wszystkich wersjach nadwoziowych. Motor zastąpił dotychczasową jednostkę 1.6 MPi. Może współpracować z 5-biegową przekąłdnią manualną lub dwusprzęgłową, 7-stopniową przekłądnią DSG. W wersji Ecomotive auto wyposażone jest w system Stop/Start i funkcję rekuperacji energii.

Modele Altea i León dostępne są teraz z silnikiem 2.0 TDI CR o mocy 140 KM z technologią common rail zamiast tej samej jednostki wyposażonej w pompowtryskiwacze. W tym przpadku mamy wybór pomiędzy 6-przełożeniową, ręczną skrzynią biegów a 7-stopniowym DSG.

Zmian dokonano również w najnowszym Seacie Exeo, którego oferta została uzupełniona o nową, ekonomiczną, słabszą odmianę silnika 1.8 TSI o mocy 120 KM dostępną w wersji wyposażenia Reference, która wyparła mniej dynamiczną i starszą, 102-konną jednostkę 1.6 MPi.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy: