Pierwszy koncept nosi przydomek Speedster i stanowi powrót do korzeni. W tym aucie nie ma miejsca na kompromisy. Zrezygnowano z dachu oraz przedniej szyby. Zamiast niej zamontowano tylko małą owiewkę. W walce o jak najniższą masę zastosowano drzwi, fotele i 16-calowe obręcze kół wykonane z włókna węglowego. W rezultacie MX-5 Speedster waży zaledwie 943 kg. Ponadto, dzięki gwintowanemu zawieszeniu, samochód jest o 30 mm niższy w porównaniu z seryjnym roadsterem.

Mniej ekstremalnym projektem jest Mazda MX-5 Spyder. Samochód został wyposażony w karbonowy aero kit, ale w tym przypadku niska masa nie była priorytetem. Koncept jest nieco cięższy od standardowej MX-5 – jego masa własna to 1043 kg. Nie zdecydowano się na jakiekolwiek zmiany pod maską. Zarówno MX-5 Speedster, jak i Spyder, są napędzane dwulitrowym silnikiem benzynowym SKYACTIV-G o mocy 160 KM.

Obie odmiany Mazdy MX-5 mają charakter pokazowy. Wprowadzenie ich do produkcji, nawet niskoseryjnej, wydaje się mało prawdopodobne. Auta można oglądać w Las Vegas do 6 listopada.