Jubileuszowym pojazdem była srebrna Octavia RS z silnikiem benzynowym 2,0 TFSI o mocy 147 kW.
- test
- test2
- test3
Horst Mühl, członek zarządu Škoda Auto, odpowiedzialny za produkcje i logistykę przy tej okazji powiedział: „Swój udział w wyprodukowaniu takiej rekordowej liczby Octavii ma nie tylko zakład w Mlada Boleslav, gdzie powstało 389 697 egz.. To także zakład Vrchlabii, z którego wyjechało 105 080 egz., indyjski zakład Aurangabad – 5 223 egz. Do wyprodukowania jubileuszowego egzemplarza potrzebowaliśmy 26 miesięcy. Pierwszy egzemplarz nowej Octavii wyjechał z Vrchlabi w dniu 3.02.2004 roku.“
Škoda Octavia nowej generacji trafiła do produkcji wiosną 2004 roku. Versje Octavia i Octavia Combi 4x4 doszły jesienią 2004 roku, a w 2005 roku oferta poszerzyła się o Octavię RS i Octavię Combi RS. Ostatnio doszła jeszcze Octavia Scout.
Popularność tego modelu potwierdzają także liczne nagrody, które Octavia otrzymała w plebiscytach i konkursach, a także wysoka pozycja wśród najlepiej sprzedawanych samochodów w takich krajach jak m.in. Republika Czeska, Słowacja, Finlandia, Wielka Brytania, Litwa, Bułgaria, Ukraina, Bośnia i Hercegowina.