Większa sprzedaż niestety nie wiąże się z zyskami, które w 2009 roku spadły aż o 68 procent. Najwięcej samochodów czeskiej marki kupili w 2009 roku Niemcy – 162 328 egz., ale ponad 100 procentowy wzrost odnotowały Chiny, gdzie sprzedano 122 556 samochodów. Także Polska należy do krajów, które odnotowały wzrost sprzedaży z wynikiem 38 305 egz.
Łączna sprzedaż 684 200 samochodów taj marki w 2009 roku stanowi historyczny rekord, w którym niekwestionowany udział mają Niemcy z programem złomowania i Chiny z największym wzrostem sprzedaży.
Najchętniej kupowanym modelem była Octavia, której sprzedano o 2,4 proc. więcej niż przed rokiem, czyli 273 590 egz. O 43 proc. na 43 745 egz. spadła sprzedaż Octavii Tour. O 7 proc. więcej, czyli 264 173 egz. sprzedano Fabii. Nowa generacja modelu Super zwiększyła sprzedaż o 74 proc. na 44 548 egz. Natomiast spadła sprzedaż Roomstera o 18 proc.. Yeti kupiło 11 000 klientów.
Największy spadek sprzedaży odnotowano na Ukrainie (-77 proc.) i w Rumunii (-61 proc.).
Škoda Auto - sprzedaż do klienta | ||||
Rynek/rok | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 |
Niemcy | 103 931 | 112 452 | 112 504 | 162 328 |
Chiny | 660 | 27 325 | 59 284 | 122 556 |
Česká republika | 65 171 | 66 806 | 58 001 | 56 504 |
Polska | 28 783 | 33 210 | 33 986 | 38 305 |
Wielka Brytania | 38 801 | 40 430 | 37 072 | 36 012 |
Rosja | 14 835 | 27 535 | 50 733 | 33 002 |
Francja | 16 754 | 19 404 | 19 480 | 20 313 |
Włochy | 16 515 | 19 103 | 20 809 | 18 215 |
Austria | 16 943 | 16 012 | 16 700 | 17 500 |
Hiszpania | 24 869 | 26 920 | 19 519 | 16 906 |
Słowacja | 21 380 | 19 358 | 17 809 | 14 613 |
Indie | 12 105 | 12 170 | 16 051 | 14 535 |
Belgia | 11 152 | 14 001 | 14 130 | 12 358 |
Rumunia | 20 153 | 24 015 | 22 937 | 8 913 |
Ukraina | 19 007 | 22 775 | 28 524 | 6 533 |
Razem marka Škoda | 549 667 | 630 032 | 674 530 | 684 226 |