Nowy motor zastępuje 4-cylindrową jednostkę 1.2 o mocy 90 i 110 KM. Zaletą nowego silnika – jak zapewnia producent – będzie niższe o 6 proc. spalanie oraz wyższy moment obrotowy. Nowy silnik 1.0 TSI o mocy 90 KM rozwija moment obrotowy o wartości 160 Nm, osiąga 185 km/h, a do „setki" potrzebuje 10,6 s.

W wersji 110 KM – moment wynosi 200 Nm, prędkość maksymalna – 196 km/h, a czas rozpędzania się auta do 100 km/h wynosi 9,5 sekundy (hatchback). Fabia z nadwoziem kombi ma czas przyspieszania minimalnie dłuższy – o 0,2 s.

Wysoki moment obrotowy zapewnia bardzo dobrą dynamikę i elastyczność silnika – także na wyższych biegach. Fabia z litrowym silnikiem TSI przyspiesza od 80 do 120 km/h w zaledwie 3,9 sekundy.

Skoda Fabia z silnikiem 95 KM wyposażana jest seryjnie w skrzynię manualną 5-biegową, mocniejsza wersja 110 KM – w skrzynię 6-biegową.