Nowa Skoda Karoq zaskoczyła zapewne wszystkich, bo rynek zareagował wyjątkowo na ten model. Przyjęto znacznie więcej zamówień, niż umożliwiają to aktualne możliwości produkcyjne. Na ten model w określonych specyfikacjach nabywca będzie musiał czekać nawet pół roku.

Jednak producent stara się szybko reagować i już na początku 2018 roku uruchomił produkcję Skody Karoq w kolejnej fabryce. W Mlada Boleslav zainwestowano w linie produkcyjne 16,6 mln euro, co umożliwi znaczne zwiększenie produkcji nowych modeli. Obecnie powstaje tam cztery ważne modele – Fabia, Fabia Combi, Octavia, Octavia Combi, Rapid, Rapid Spaceback i Karoq. Po osiągnięciu pełnych mocy dzienna produkcja Skody Karoq osiągnie 320 egzemplarzy. Należy dodać, że od połowy 2017 r. ten model produkowany jest także w Kvasinach.

W 2017 roku Skoda Auto odnotowała swój dziejowy sukces i był to najlepszy rok w całej 122-letniej historii. Na całym świecie sprzedano 1 200 500 aut (+6,6 proc.). Powodzeniem cieszyły się nie tylko dobrze znane modele, ale także nowe jak Kodiaq i Karoq.

Największym rynkiem dla tej marki pozostają Chiny, gdzie w 2017 roku sprzedano 325 000 aut, pochodzących z lokalnej produkcji. Na rynkach europejskich liderem pozostają Niemcy (173 300 egz.). Polska może pochwalić się sprzedażą 66 600 egz., i piątą pozycją w rankingu Skody.

Sprzedaż samochodów marki Skoda w 2017 r.

Skoda Octavia (418 800, -3.9% w porównaniu z 2016 r.)

Skoda Rapid (211 500, -0.6%)

Skoda Fabia (206 500, +2.1%)

Skoda Superb (150 900, +8.7%)

Skoda Kodiaq (100 000)

Skoda Yeti (69 500, -27.8%)

Skoda Karoq (6 300)

Skoda Citigo (tylko w Europie: 37 100, -8.8%)

Największe rynki Skody Auto w 2017:

1. Chiny - 325 000

2. Niemcy - 173 300

3. Republika Czeska - 95 000

4. Wielka Brytania - 80 100

5. Polska - 66 600

6. Rosja - 62 300

7. Francja - 27 300

8. Turcja - 25 000

9. Włochy - 24 700

10. Austria - 24 300