Ośmiozaworowy, czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 1197 cm3 ma moc 77 kW (105 KM) przy 5000 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 175 Nm. Jego możliwości odpowiadają jednostce o pojemności skokowej 1,8 l. Ma aluminiowy blok, co ma wpływ obniżenie jego masy do 89,5 kg.

Nowy silnik pojawi się w Skodzie Yeti, Volkswagenach Polo, Golf, Golf Plus, Seatach Ibiza i Audi A3. Wraz z rozwojem produkcji silniki te będą także montowane do innych samochodów koncernu Volkswagen i zastąpią w przyszłości wysłużony silnik czterocylindrowy 1,6 l. W 2008 roku zakład w Mlada Boleslav wyprodukował 270.875 silników trzycylindrowych 1,2 HTP I 538.069 przekładni MQ200.

Nowy silnik nie tylko będzie tutaj montowany, ale także odlewany będzie jego blok I obrabiane niektóre detale. Dzięki temu projektowi zostanie zwiększona wielkość produkcji silników w Mlada Boleslav.

„Dla naszej firmy jest to jeden z najważniejszych silników i jesteśmy dumni z faktu otrzymania jego produkcji,“ powiedział Milan Staněk, szef produkcji silników Škoda Auto.

Niedawno Czesi otrzymali także produkcję nowych przekładni MQ100.

Warto wspomnieć, iż Škoda Auto obchodzi jubileusz 110 lat nieprzerwanej produkcji w Mlada Boleslav. O tym jednak napiszemy w oddzielnym artykule. Produkcja silników w Škoda Auto, a.s. [ks]Rok2005200620072008Silnik 1,2 HTP301 796282 564306 783270.875Przekładnia MQ 200407 093457 314519 135538.069