Inwestycja ma być ukończona pod koniec 2022 roku lub na początku 2023 rok. Na początek roczna produkcja ma wynosić 350 tys. aut, ale w razie potrzeby moce mają być podwojone. Na razie nie została ogłoszona dokładna lokalizacja.

Bernhard Maier, dyrektor generalny czeskie podkreślił jednak, że firma zawęziła poszukiwania do dwóch miejsc z dotychczasowych czterech. Według doniesień medialnych w grę wchodzą Serbia i Turcja.

350 tys. samochodów rocznie może produkować obecnie fabryka w czeskiej miejscowości Kvasiny. Szacuje się, że w nowych zakładach będą powstawać SUV-y Skoda Karoq i Seat Ateca. Jednak według Maiera ten scenariusz, choć prawdopodobny, nie jest jeszcze przesądzony. Oba modele są obecnie produkowane w Czechach.

Volkswagen, który jest właścicielem Skody zdecydował o przeniesieniu produkcji Passata do Czech z fabryki Emden w Niemczech. W niemieckich zakładach mają niedługo powstawać samochody elektryczne. W 2018 roku Skoda wyprodukowała w dwóch fabrykach (Mlada Boleslav i Kvasiny) ponad 886 tys. samochodów.