W 2017 roku Škoda ponownie mogła się cieszyć z liderowania na naszym rynku. W dodatku najpopularniejszymi samochodami w Polsce okazały się Fabia oraz Octavia. Jednak nie tylko te modele przyczyniły się do uzyskania tak dobrego wyniku. To również zasługa odświeżenia gamy modelowej. Modernizacji poddano miejskie Citigo, kompaktowego Rapida, jak i bestseller Octavię.
Nie można również zapominać o dwóch ważnych nowościach w klasie SUV-ów – Karoqu oraz Kodiaqu. Już mniejszy z nich – Karoq gwarantuje komfortową i bezpieczną podróż wszystkim osobom w kabinie i dostęp do wielu nowoczesnych technologii.
Z kolei Kodiaq to pierwsza konstrukcja Škody, która może być wyposażona w aż siedem miejsc w kabinie, a jej rewolucyjny, jeszcze bardziej wyrazisty i emocjonalny design wyznaczył drogę, którą podążyli kolejni debiutanci.
Na rekordową sprzedaż Škody w 2017 roku złożyły się zarówno świetne wyniki wśród klientów indywidualnych, jak i w przypadku sprzedaży flotowej.
W ubiegłym roku Škoda dostarczyła polskim nabywcom 62 254 samochody, co stanowi przyrost o 19,04 proc. wobec rezultatu osiągniętego w 2016 r., który zakończyła na pozycji lidera z 52 296 sprzedanymi pojazdami. W ciągu ostatnich 12 miesięcy udział Škody w polskim rynku zwiększył się z 12,56 do 12,80 proc. Na pozycji lidera polskiego rynku marka pozostaje nieprzerwanie od 2009 r.
To już kolejny rok, w którym Škoda została niekwestionowanym liderem w Polsce. Klienci w naszym kraju ufają marce, dostrzegają jej rozwój i wiedzą, że dostarczamy świetne auta, wyposażone w liczne rozwiązania znane z wyższych segmentów – mówi Tomasz Porawski, dyrektor marki Škoda.
Marka wzmocniła w tym roku swoją pozycję wśród klientów indywidualnych, notując wzrost wyniku aż o 22,02 proc. (z 13 863 do 16 915 rejestracji). Škoda osiągnęła także fantastyczne wyniki na płaszczyźnie sprzedaży flotowej. Z wynikiem 45 339 rejestracji w 2017 roku w tej kategorii zanotowała wzrost aż o 17,97 proc. względem 2016 roku, zajmując aż 13,37 proc. rynku.
Nasze doskonałe wyniki w minionym roku w Polsce to efekt świetnie opracowanej oferty i nieprzeciętnego zaufania klientów, którym cieszą się wśród Polaków auta naszej marki. Dobrze znane modele są nieustannie unowocześniane, a obok nich pojawia- ją się bezprecedensowe nowości z nieustannie rozwijającego się segmentu SUV – podsumowuje Maciej Nowak, kierownik ds. produktu marki Škoda.