Smart fortwo na rok modelowy 2009 zaoferuje poszerzoną możliwość indywidualizacji. W ofercie pojawią się dwa nowe lakiery Rally red i Grey metallic, w sumie dostępnych będzie sześć kolorów nadwozia w kombinacji z dwoma kolorami pałąka ochronnego. Nowością będą sportowe 6-ramienne koła ze stopów lekkich o średnicy 15 cali w wersji tytanowej lub chromowanej. Dodatkowo odmłodzony Smart otrzyma zmienioną grafikę wskaźników.
Micro hybrid drive
Funkcja start-stop, którą Smart nazwał micro hybrid drive (MHD), po raz pierwszy pojawiła się w ofercie w zeszłym roku i była dostępna w kombinacji z 70-konną jednostką napędową. W Europie system zamawia 70 % kupujących Smarta, dlatego producent zdecydował się montować go standardowo w wersjach z silnikami wolnossącymi (45 kW/61 KM i 52 kW/70 KM).
Micro hybrid drive pozwala w cyklu mieszanym zmniejszyć zużycie paliwa o 8 % do 4,3 l/100 km, co oznacza emisje CO2 na poziomie 103 g/km. W eksploatacji miejskiej, gdzie często dochodzi do zatrzymywania i ruszania system może zaoszczędzić do 20 % paliwa. Potwierdza to zresztą średnie zużycie paliwa podawane przez producenta, które jest o 19 % niższe niż w wersji bez MHD.
System wyłącza silnik już w czasie hamowania, kiedy prędkość spada poniżej 8 km/h. Do ponownego włączenia dochodzi, kiedy kierowca zwalnia pedał hamulca. Dzięki zautomatyzowanej skrzyni biegów nie jest potrzebny pedał sprzęgła, a cały proces włącznie z załączeniem biegu potrzebnego do ruszania przebiega automatycznie. Aczkolwiek Smart używa do oznaczenia swojego systemu słowa hybrid, nie znajdziemy tu silnika elektrycznego wspomagającego jednostkę spalinową.
Nowy filtr cząstek stałych dla silnika wysokoprężnego
W nowym roku modelowym ulepszony zostanie również Smart fortwo cdi. Obecnie używany otwarty filtr cząstek stałych zostanie zastąpiony zamkniętym filtrem, który obniża ilość cząstek w spalinach do minimum. Jak się wydaje wysokoprężny Smart nadal pozostanie „najczystszym” seryjnie produkowanym samochodem. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym 3,3 l/100 km i emisje CO2 na poziomie 88 g/km lokują malucha głęboko poniżej rozważanej granicy 120 g/km. Nowy filtr cząstek stałych powinien zapewnić, że Smart cdi będzie również autem emitującym najmniej cząstek stałych.
Smart fortwo Coupé - rok modelowy 2009Model45 kW mhd52 kW mhd62 kWBrabuscdiSilnik1,0 VVT1,0 VVT1,0 Turbo1,0 Turbo0,8 CDIPojemność skokowa [cm3]999999999999799Cylindrów/zaworów3/43/43/43/43/2Moc maksymalna [kW (KM)/obr./min]45 (61)/580052 (70)/580062 (84)/525072 (98)/550033 (45)/3800Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min]89/300092/4500120/3250140/3500110/2000-2500Prędkość maksymalna [km/h]145145145155135Przyśpieszenie 0-100 km/h [s]16,713,310,99,919,8Zużycie paliwa w cyklu mieszanym [l/100 km]4,34,34,95,23,4