Nieco ponad 2/3 nowych samochodów kupują firmy (226 tys.), a niespełna 1/3 – klienci indywidualni (108,8 tys.). Te proporcje na polskim rynku są stałe od dłuższego czasu.
Najpopularniejszą marką wybieraną przez firmy jest Skoda – ma 13,8 proc. udziału w rynku w tej grupie nabywców.
Za Skodą uplasowały się: Volkswagen – 11,2 proc. udziału w rynku, Toyota – 9,1 proc. udziału w rynku, Ford – 8,1 proc. oraz Opel – 6,7 proc.
W sumie te pięć marek sprzedało w ciągu 10 miesięcy 2016 r. 110,5 tys. aut osobowych.
Najpopularniejsze firmowe modele to: Octavia – 13 374 sprzedanych aut w 10 miesięcy 2016 r., Fabia – 8487, Golf – 7635, Astra – 7020, Passat – 6173 szt.
Wśród nabywców indywidualnych najpopularniejsze marki to: Opel, Toyota, Skoda, Volkswagen i Kia.
Te 5 marek sprzedało w sumie 52,4 tys. aut osobowych klientom indywidualnym.
Najczęściej wybieranym modelem wśród klientów indywidualnych jest Opel Astra – 4780 szt., na drugim miejscu uplasowała się Toyota Yaris – 4200 szt., na trzecim – Skoda Fabia – 3758 szt., na czwartym – Dacia Duster – 2917 szt., na piątym – Opel Corsa – 2848 szt.
Jak widać z zestawienia, klienci indywidualni wybierają tańsze marki oraz tańsze modele.
W galerii przedstawiamy ranking 10 modeli aut osobowych najpopularniejszych wśród klientów indywidualnych w 2016 r.