W pierwszym półroczu 2003 roku ceny 3-letnich aut kompaktowych wzrosły średnio o 11 proc. W ocenie Edyty Wasiluk, szefowej działu badań rynku w firmie Eurotax, obserwowany na przełomie roku wzrost cen aut z drugiej ręki nie jest już tak wyraźny.Edyta Wasiluk z firmy Eurotax i Wojciech Drzewiecki z Samaru są zdania, że podwyżki to następstwo wprowadzonych we wrześniu 2002 roku ograniczeń importu samochodów używanych. W pierwszym półroczu sprowadzono do Polski ponad 9 tys. używanych aut osobowych, a więc o ponad 90 proc. mniej niż w tym samym okresie przed rokiem, kiedy import indywidualny wyniósł 132 tys. egzemplarzy.W czerwcu obrót samochodami używanymi w monitorowanych przez Eurotax sieciach (Daewoo, Fiat, Peugeot, Renault, Seat oraz Toyota) był nieznacznie większy niż w zeszłym miesiącu. Liderem w tej statystyce pozostaje nadal Fiat z 50-proc. udziałem w sprzedaży wśród badanych marek. W czerwcu w sieciach dilerskich kupiono najwięcej pojazdów pochodzących z odkupu - około 75 proc. wszystkich transakcji. Pozostałe 25 proc. stanowiła sprzedaż komisowa.Z raportu Eurotaksu wynika, że w czerwcu najmniej straciły na wartości Toyota Yaris i Peugeot 206. Wśród samochodów klasy średniej stosunkowo mało traci Renault Laguna.W monitorowanych sieciach wzrosła również sprzedaż aut z gwarancją, która w czerwcu osiągnęła 35 proc. wszystkich transakcji. Prym w tej klasyfikacji wiedzie Fiat, za nim uplasowała się Toyota.
Sprzedaż na pniu
Według firmy Eurotax monitorującej rynek samochodów używanych popyt na auta używane w Polsce stale rośnie. To samo można powiedzieć także o ich cenach.