Tautara jest drugim super samochodem po Ferrari P4/5 zaprojektowanym przez Jasona Castriota. Widoczne na zdjęciach auto to model studyjny pozbawiony silnika oraz wnętrzna, lecz niezaprzeczalnie odzwierciedlający design nowego modelu marki SSC.
Fabrycznie samochód zostanie wyposażony w gładkie nadwozie z włókna węglowego, pod którym skryje się podwójnie turbodoładowany motor V8 o pojemności 7.0 litra rozwijający 1350 KM. Producent zapewnia, że będzie to zupełnie nowa konstrukcja nie mająca koneksji z General Motors jak w poprzednim modelu. Oczywiście tak zaawansowany technologicznie pojazd nie może poruszać się na aluminiowych czy magnezowych felgach – w ich miejscu znajdą się obręcze wykonane z karbonu.Tautara prezentuje się futurystycznie i wygląda o niebo lepiej od swojego poprzednika (Ultimate Aero). Dopracowane nadwozie nie przypomina już samochodu do złożenia typu kit-car tylko rasowy pełnowartościowy super samochód. Nie powinno być inaczej bowiem cena przekraczająca milion dolarów zobowiązuje.Założyciel marki Shelby SuperCars, Jerod Shelby, podczas pogawędki na Pebble Beach poinformował, że otrzymał już pięć zamówień na Tautare, które zostaną wyprodukowane w fabryce w stanie Waszyngton. Shelby ma nadzieję, że w ciągu roku znajdzie się minimum szesnastu klientów zainteresowanych tym modelem. Szacuje, że dostawa pierwszych zamówionych egzemplarzy odbędzie się w pierwszym kwartale 2013 roku.Warto wspomnieć, że SSC Tautara oprócz bycia prestiżowym i unikatowym super samochodem, ma aspirację do miana najszybszego. Poprzednik Ultimate Aero TT ustanowił w 2007 roku rekord prędkości w klasie aut seryjnych, przekraczając granicę 408 km/h (później pobity przez Bugatti Veyron). Tym razem Shelby ma nadzieje na nowy rekord: najszybszy przejazd legendarnego toru Nurburgring samochodem seryjnym.
Zobacz co o SSC Tautara mówi założyciel marki: