Oba zespoły samodzielnie zbudowały pojazdy, które są w stanie pokonać na jednym litrze paliwa ponad pół tysiąca kilometrów.Budowa pojazdu zajęła nam prawie pół roku. Wykonaliśmy nową skorupę i układ jezdny - powiedział Radek Waszkiewicz, menadżer zespołu MEiL, który po raz drugi będzie startował w Shell Eco-marathon. Można powiedzieć, że podczas tych kilku miesięcy przygotowań nauczyliśmy się tyle, co przez cały okres studiów. Sądzę, że to doświadczenie będzie bardzo przydatne w naszej przyszłej pracy zawodowej. W zeszłym roku drużyna MEiL zajęła 3. miejsce w kategorii pojazdów napędzanych etanolem, otrzymała nagrodę za bezpieczeństwo, a Kropelka była jednym z najszybszych pojazdów na torze.Dużą wagę przywiązujemy do konstrukcji pojazdu. Aby ułatwić utrzymanie stałej prędkości i zmniejszyć poziom spalania zdecydowaliśmy się na zastosowanie wychylnego nadwozia, które jest innowacyjną cechą naszej konstrukcji - mówi Łukasz Bachara menadżer zespołu SiMR. Prace bardzo ułatwiło nam projektowanie w technologii 3D oraz możliwość testowania prototypu cyfrowego, jaką daje Autodesk Inventor, jeszcze przed realizacją gotowego pojazdu - wyjaśnia Łukasz Bachara. Konkurencja jest niemała - na tor w Nogaro przyjedzie ponad 250 drużyn, reprezentujących kraje Unii Europejskiej, Kanadę i Singapur. Dotychczasowy rekord, ustanowiony w 2005 r. przez studentów ze Szwajcarii, wynosi 3638 km/litr paliwa. Przy takim poziomie spalania możliwe byłoby pokonanie odległości z Paryża do Pekinu przy zużyciu 4 litrów paliwa. Polskie bolidy wystartują w tym roku w kategorii pojazdów koncepcyjnych, napędzanych etanolem i benzyną. Zespół MEiL pod merytoryczną opieką dr Janusza Piechny już teraz pracuje nad przygotowaniem modelu, który mógłby w przyszłym roku zostać wystawiony w kategorii Urban Car. Taki pojazd musi spełniać wszystkie warunki wymagane do normalnego uczestnictwa w ruchu drogowym.Celem Shell jako organizatora Eco-marathon jest inspirowanie młodych ludzi do realizacji własnych projektów inżynieryjnych i inicjowanie współpracy między uczelniami z całej Europy - mówi Alfred Kubczak, rzecznik prasowy Shell Polska. Transport jest źródłem ponad 20% światowej emisji dwutlenku węgla. Dlatego musimy wspólnie zastanawiać się, jak uczynić go bardziej efektywnym energetycznie i jednocześnie przyjaznym dla środowiska. Trzymamy kciuki za polskich studentów! Więcej informacji na temat Shell Eco-marathon znaleźć można na stronie internetowej www.shell.com/eco-marathonźródło: Shell