To, czego możemy spodziewać się po nowej filozofii stylistyki japońskiego koncernu, zdradza Impreza Design Concept zaprezentowany podczas listopadowego salonu samochodowego w Los Angeles. Co ciekawe, to nie tylko pokazowy model studyjny, lecz także zapowiedź kolejnej generacji kompaktowej Imprezy, która na rynku ma się oficjalnie pojawić w 2012 roku.

Zgodnie z nową strategią podczasprac konstrukcyjnych nad tym autem projektantom przyświecały dwie idee: „dynamiczny przepływ” i „pewna postawa”, charakteryzujące główne wartości japońskiej marki, jakimi są: sportowe osiągi, bezpieczeństwo, satysfakcja z prowadzenia oraz jakość.Efekt to czterodrzwiowe coupé o dynamicznym charakterze, które wyraźnie odcina się od zaprezentowanej w 2007 roku obecnej generacji Imprezy z nadwoziem typu hatchback.

W wyglądzie modelu uwagę zwraca nowa interpretacja typowego dla marki sześciokątnego grilla z umieszczonymi centralnie plejadami (logo firmy) i odchodzącymi od nich chromowanymi listwami (stylizowane skrzydła) oraz kształt reflektorów, który nawiązuje do spojrzenia jastrzębia i przez to dodaje sylwetce agresywności. Zderzaki, przedni z poziomymi światłami przeciwmgielnymi i charakterystycznymi wlotami powietrza oraz tylny z dyfuzorami, swój wygląd zawdzięczają licznym testom w tunelu aerodynamicznym. Dzięki temu nie tylko dobrze się prezentują, lecz także poprawiają przepływ powietrza wokół nadwozia, a przez to również obniżają zużycie paliwa.

W modelu zrezygnowano z zewnętrznych lusterek bocznych – zamiast nich w górnej części słupków A umieszczono małe kamery monitorujące obszar z tyłu samochodu. Według Subaru wnętrze Imprezy Design Concept najlepiej opisują słowa: dynamizm, pożądanie i bezpieczeństwo. Auto oferuje komfortowe warunki podróżowania dla czterech pasażerów i wyposażenie klasy premium. Fotele i kierownicę spłaszczoną u dołu obszyto skórą, a w centralnej konsoli umieszczono duży dotykowy ekran, poprzez który kierowca może sterować pokładowymi systemami informacyjno-rorywkowymi. Auto wyposażono także w nowoczesnego asystenta jazdy – Eye-Sight – ostrzegającego o możliwości wystąpienia kolizji. System ten za pomocą kamer pokazuje obraz z otoczenia auta na wyświetlaczu między zegarami.

Model studyjny jako źródło napędu wykorzystuje benzynowego boksera o pojemności 2,0 l (2,5-litrowa wersja tego silnika stosowana jest w aktualnym wcieleniuForestera), współpracującego z nową generacją bezstopniowej przekładni Subaru Lineartronic. Standardowym wyposażeniem jest oczywiście napęd na 4 koła (Symetrical All Wheel Drive).