Technologia SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) wykorzystuje oryginalne rozwiązanie. Mianowicie Japończycy w 1,2-litrowym benzyniaku DualJjet zastosowali zintegrowany alternator i rozrusznik. Następnie sprawili, że powstały w ten sposób moduł o nazwie ISG (Integrated Starter Generator) przejął również funkcję silnika elektrycznego.

Jakie są zadania ISG? Otóż podczas wytracania prędkości zajmuje się zamianą energii kinetycznej w elektryczną i przekazywaniem jej do dodatkowego akumulatora litowo-jonowego. Z kolei podczas przyspieszania ISG napędza pomocniczo wał korbowy silnika w celu zaoszczędzenia energii silnika i obniżenia zużycia paliwa. ISG jest połączony z rolką wału korbowego za pomocą specjalnego pasa napędowego.

Zmagazynowany prąd w akumulatorze Li-Ion w wyniku ładowania przez ISG jest wykorzystywany przede wszystkim w dwóch celach. Po pierwsze to z niego moc czerpie ISG w trakcie przyspieszania. Po drugie przez dużo dłuższy czas może napędzać urządzenia zamontowane na pokładzie Baleno SHVS podczas zatrzymania silnika na postoju.

Zaletą Smart Hybrid Vehicle by Suzuki jest prostota rozwiązania. Brakuje tu sieci skomplikowanych rozwiązań, rozbudowanej elektroniki sterującej czy drobnych i podatnych na uszkodzenie elementów. Technologia jednocześnie przynosi zamierzone korzyści - czyli obniża zapotrzebowanie na paliwo. System SHVS redukuje obciążenie silnika zwłaszcza podczas przyspieszania i w ten sposób obniża zużycie paliwa. Jest napędem pomocniczym i działa jako asysta podczas obrotu wału korbowego. Dlatego też jego budowa jest znacznie prostsza i tańsza w porównaniu to typowej hybrydy.

Suzuki Baleno SHVS osiąga pierwszą setkę w 12,3 sekundy. Jednocześnie średnie spalanie utrzymuje się na poziomie 4 litrów benzyny i pozwala na pokonanie na jednym baku nawet 925 kilometrów.

Baleno sprawia wrażenie samochodu segmentu C uwięzionego w ciele modelu z grupy B+. Zabiera na pokład cztery dorosłe osoby, z których każda otrzyma wystarczającą ilość miejsca na nogi. Do tego oferuje bagażnik o pojemności nawet 355 litrów.

W sprzedaży funkcjonuje tylko jedna wersja Baleno Smart Hybrid. Mowa o topowej odmianie Elegance wycenionej na 65 900 złotych. Za tą sumę kierowca otrzymuje na wyposażeniu 6 poduszek powietrznych, pełen pakiet elektryczny, klimatyzację automatyczną, reflektory biksenonowe HID, interaktywny system multimedialny z zestawem głośnomówiącym, kamerą cofania i nawigacją, 16-calowe alufelgi, system awaryjnego hamowania przed przeszkodą i adaptacyjny tempomat.