Na mocy współpracy Suzuki z firmą Nissan powstał duży pickup Equator, który poszerza amerykańską ofertę Suzuki. Samochód nie jest niczym innym, jak zmodyfikowanym pickupem Nissan Frontier.
Do dyspozycji będą dwie wersje nadwoziowe – Extended Cab i Crew Cab. Pierwsza z nich otrzymała 2-drzwiową 4-miejscową kabinę, podczas gdy druga oferuje 4-drzwiową kabinę mogącą pomieścić 5-osobową załogę.
Pod maską może pracować 4-cylindrowy silnik 2,5 l o mocy 112 kW (152 KM) przy 5200 obr./min i momencie obrotowym 232 Nm przy 4400 obr./min. Alternatywnie dostępna będzie jednostka 4,0 V6 oferująca 192 kW (261 KM) przy 5600 obr./min i 381 Nm przy 4000 obr./min.
Siła napędowa 4-cylindrowego silnika przenoszona jest na koła tylnej osi za pośrednictwem 5-stopniowej manualnej skrzyni biegów, 6-cylindrowy silnik dostępny jest wyłącznie z 5-biegowym automatem i napędem na tylne lub opcjonalnie wszystkie cztery koła.
Długość całkowita Suzuki Equator wynosi 5258 mm, a w przypadku wersji Crew Cab z wydłużoną skrzynią ładunkową dochodzi do 5612 mm. Szerokość to 1850 mm, a wysokość waha się w zakresie od 1745 mm do 1780 mm w zależności od rodzaju napędu i wersji wyposażenia. Osie oddalone są od siebie o 3200 mm w wersji standardowej i 3554 mm w wersji z wydłużoną skrzynią ładunkową. Długość skrzyni ładunkowej wynosi 1861 mm w wersjach Extended Cab i wydłużonym Crew Cab. Podstawowa odmiana Crew Cab posiada skrzynię ładunkową o długości 1511 mm.
Suzuki Equator z nadwoziem Extended Cab dostępne będzie w trzech poziomach wyposażenia z oznaczeniem Base, Premium i Sport. Dla wersji Crew Cab przygotowano poziomy Base, Sport i RMZ-4. Najciekawsza wydaje się odmiana RMZ-4 przeznaczona do najtrudniejszego terenu.
Produkcja Suzuki Equator przebiega w zakładzie firmy Nissan. Cena podstawowa startuje na poziomie 17 995 dolarów włącznie z opłatami i podatkami.