Do pierwszych oficjalnych zdjęć nowe BMW zapozowało w niebieskiej barwie nadwozia o nazwie Monte Carlo Blue i na 20-calowych kołach. Trudno można odszukać zmiany na nadwoziu. Poszerzono błotniki, większe są wloty powietrza na przednim zderzaku, cztery końcówki układu wydechowego oraz spoiler na pokrywie bagażnika.
Nowe BMW M5 zamiast dotychczasowego silnika 10-cylindrowego otrzyma podwójnie doładowany 8-cylindrowy o pojemności skokowej 4.4 l i mocy 560 KM przy 6000 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 680 Nm. Będzie on współpracował z siedmiostopniową przedkładnią dwusprzęgłową lub sześciostopniową manualną.
Auto z tym silnikiem osiąga prędkość maksymalną 305 km/h oraz przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciagu 4,4 sekundy, co oznacza, że jest szybsze od poprzednika o 0,3 sekundy.
Więcej informacji zapewne poznamy 23 czerwca 2011 roku podczas M Festivalu na Nürburgringu.