Najlepszy rezultat podczas kwalifikacji uzyskał jadący autem bez balastu kierowca BMW Team Italy-Spain, Alessandro Zanardi. To pierwsze pole position w historii startów 41-latka z Bolonii w WTCC. Kolejne pozycje startowe wywalczli: Alain Menu (Chevrolet), Felix Porteiro (BMW) i Robert Huff (Chevrolet).

"Alain Menu mocno na mnie naciskał, podobnie jak jego zespołowy kolega Robert Huff. Miałem też trochę szczęścia, bowiem na ostatnim kółku dogoniłem wolniejszego rywala. Ten jednak natychmiast ustąpił mi, gdy mignąłem mu światłami i dzięki temu mogłem pojechać po najlepszy rezultat" - przyznał po czasówce jej triumfator.

Regulaminowy balast (55 kg) na pokładzie auta sprawił natomiast, że dopiero z piątego pola do zawodów wystartuje aktualny lider punktacji serialu, kierowca Seata - Gabriele Tarquini.

Najszybszym startem do pierwszego wyścigu popisał się zespołowy kolega zwycięzcy kwalifikacji, Felix Porteiro. Hiszpan z trzeciego pola wysunął się na czoło stawki, a w pierwszym zakręcie Zanardiego próbował także - choć nieskutecznie - wyprzedzić Alain Menu. Od początku wyścigu Porteiro borykał się jednak z problemami z nadsterownością auta i w końcu postanowił przepuścić na czoło stawki podążającego tuż za nim i naciskanego przez Menu Zanardiego. W tej kolejności pierwsza trójka dotarła do mety wyścigu, uzyskując jednocześnie blisko 10 sek. przewagi nad pozostałymi zawodnikami.

"Po ubiegłorocznych doświadczeniach wiedziałem, że nasze auto będzie się tutaj spisywało bardzo dobrze, jednak nie przypuszczałem, że uda mi się zdobyć pole position, a tym bardziej wygrać wyścig." - przyznał zwycięzca, Zanardi. "W pierwszym zakręcie zetknęliśmy się z Menu, jednak udało mi się utrzymać pozycję. Dobrze, że byłem świadom problemów z trakcją w aucie Porteiro. Dzięki temu wiedziałem, w którym miejscu mogę go zaatakować."

Po zakończeniu biegu, Zanardi świętował swój trzeci triumf w WTCC kręcąc na torze efektowne bączki. Ta zabroniona w regulaminie forma okazywania radości ostatecznie będzie kosztować Włocha 2000 Euro kary.

Do drugiego wyścigu, najlepsza ósemka pierwszego biegu wystartowała w odwróconej kolejności, dzięki czemu na czele stawki swe auto ustawił kierowca teamu Seat Sport, Yvan Muller. Francuz wygrał start, zaś za jego plecami w pierwszy zakręt wjechał kolejny kierowca Leona TDI, Gabriele Tarquini. Bardzo dobrze wyścig rozpoczął jadący Chevroletem Robert Huff, który awansował z dziewiątej, na piątą lokatę oraz Felix Porteiro, który pierwsze okrążenie zakończył jako czwarty (startował z 7. pola). Mocno naciskany przez Tarquiniego Muller w końcu skapitulował i od tej pory ten pierwszy zaczął oddalać się od grupy pościgowej. Na tym jednak emocje się nie zakończyły. Startujący z ósmego pola Zanardi systematycznie wyprzedzał kolejnych rywali, aż na ostatnim kółku dogonił liderującego Tarquiniego. Kierowca Seata obronił się przed atakiem rywala na ostatnim zakręcie i wygrał swój drugi i piąty dla hiszpańskiego teamu wyścig w tegorocznym WTCC.

"Szczęśliwie nie miałem żadnych przygód podczas tego wyścigu, ponieważ przez większą część dystansu jechałem z dużą przewagą jako pierwszy. Myślę, że tajemnica sukcesu tkwiła w bardzo udanym starcie. Nie było łatwo, bowiem miałem na pokładzie 55-kilogramowy balast, który nie wpływał korzystnie na trakcję mojego samochodu. Na szczęście Zanardi dogonił mnie pod sam koniec dystansu!" - powiedział po wyścigu Tarquini.

Dzięki 13 punktom zdobytym w Brnie Tarquini umocnił się na prowadzeniu w punktacji mistrzostw, a jego przewaga nad drugim w tabeli, Yvanem Mullerem wynosi już 16 pkt.

WYŚCIG 1

Alessandro Zanardi (I) BMW 320si 21:55,769 Felix Porteiro (E) BMW 320si +0,825 Alain Menu (CH) Chevrolet Lacetti +1,707 Augusto Farfus (BR) BMW 320si +9,476 Jörg Muller (D) BMW 320si +12,184 Gabriele Tarquini (I) SEAT Leon TDI +15,840 James Thompson (GB) Honda Accord Euro R +16,738 Yvan Muller (F) SEAT Leon TDI +17,577 Robert Huff (GB) Chevrolet Lacetti +17,842 Rickard Rydell (S) SEAT Leon TDI +19,573

WYŚCIG 2

Gabriele Tarquini (I) SEAT Leon TDI 22:04,109 Alessandro Zanardi (I) BMW 320si +0,360 Robert Huff (GB) Chevrolet Lacetti +5,410 Augusto Farfus (BR) BMW 320si +5,718 Felix Porteiro (E) BMW 320si +8,192 Yvan Muller (F) SEAT Leon TDI +11,931 Alain Menu (CH) Chevrolet Lacetti +12,143 Jörg Muller (D) BMW 320si +13,786 Andy Priaulx (GB) BMW 320si +14,820 James Thompson (GB) Honda Accord Euro R +17,158

PUNKTACJA WTCC

1. Gabriele Tarquini 58, 2. Yvan Muller 42, 3. Rickard Rydell 37, 4. Robert Huff 33, Andy Priaulx 33, 6. Jordi Gene 30, 7. Augusto Farfus 26, 8. Jörg Muller 25, 9. Alain Menu 22, 10. Felix Porteiro 21.