Historia drogi S86 sięga lat 70. XX w. To właśnie wtedy narodziła się koncepcja jej wytyczenia. Budowę trasy rozpoczęto w czasach Edwarda Gierka, którego polityka w dużej mierze skupiała się wokół Śląska. Jej otwarcie nastąpiło w 1979 r. Miała połączyć dwa śląskie ośrodki — Katowice i Sosnowiec.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo:
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoZobacz: Policjanci przeprowadzili interwencję na mszy. Ksiądz oddał kluczyki
S86 została dopisana do sieci tras typu S dopiero w 2015 r. Jej długość wynosi zaledwie 5,9 km. To jedynie 0,18 proc. ogólnej długości dróg ekspresowych w Polsce (w 2023 r. było to łącznie 3 tys. 266,4 km). Równocześnie jest to jedna z najbardziej zakorkowanych tras w naszym kraju.
Przeczytaj: Ta Karpatka to potwór, a nie słodkie ciasto. Ważąca 4400 ton bestia drąży tunel na S19
Najkrótsza droga ekspresowa w Polsce. Są na niej olbrzymie korki
Trasa S86 ma charakter lokalny i w 90 proc. przypadków jest drogą dojazdową do pracy. Jak podaje portal moto.pl, w 2010 r. została wybrana trasą o najwyższym natężeniu ruchu w Polsce. Wtedy pomiary wykazały, że każdej doby przejeżdżało nią 104 tys. 399 pojazdów. Aktualnie pod względem zakorkowania przebija ją jedynie warszawski odcinek S8.
Sprawdź: Zakaz jazdy samochodem w niedzielę. To tylko 1 z 10 zaleceń
Na przeszkodzie w ewentualnej rozbudowie S86 stoi okoliczna zabudowa. Przez nią nie ma możliwości dołożenia tam kolejnych pasów ruchu.