Tak nazwano pakiet układów elektronicznych, które obejmują system zapobiegania zderzeniom, wykrywania pieszych i awaryjnego hamowania, utrzymywania auta na pasie ruchu, rozpoznawania znaków drogowych, a w najbardziej rozbudowanych formach także aktywny tempomat.
Toyota Safety Sense pierwszej generacji Toyota wprowadziła w 2015 roku, od tego czasu ten układ zamontowano w 5 milionach egz. Toyot, początkowo w droższych modelach. W ostatnich latach Toyota Safety Sense oferowany jest także w modelach kompaktowych i małych – w Europie w 92 proc. oferowanych nowych aut.
Jednym z ważniejszych układów wchodzących w skład Toyota Safety Sense jest system PCS – zapobiegania zderzeniom z pojazdem poprzedzającym. Sygnały z kamery i czujnika radarowego umieszczonego na przedniej szybie samochodu kierowane są do komputera sterującego ABS-em i hamulcami. W przypadku wykrycia przeszkody i braku reakcji kierowcy system sam uruchamia hamulce. Pozwala to uniknąć zderzenia lub (gdy prędkość jest duża) ograniczyć jego skutki. PCS przydaje się zarówno w mieście (unikanie drobnych stłuczek w korkach), jak też na autostradach (unikanie groźnych zderzeń z dużymi prędkościami). System PCS działa w zakresie prędkości od 10 do 180 km/h.
Co ciekawe – PCS wykrywa nie tylko pojazdy, lecz także pieszych (w dzień i w nocy) oraz rowerzystów (tylko w dzień). Reakcja jest taka sama, jak na pojazd – auto zaczyna automatycznie hamować.
Toyota Safety Sense – układ RSA – rozpoznawania znaków drogowych. Znak wyświetlany jest na desce rozdzielczej.
Toyota Safety Sensa – układ wykrywania pieszych (oraz rowerzystów). Gdy pieszy znajdzie się w polu widzenia a kierowca nie zareaguje, układ automatycznie włączy hamulce.
Toyota SafetybSense – układ PCS reagowania w razie ryzyka zderzenia. Gdy w polu widzenia znajdzie się inny pojazd, a kierowca nie zareaguje, układ włączy hamulce. System działa w zakresie prędkości 10-180 km/h
Układ PCS