Toyota w tym tygodniu na rodzimym japońskim rynku zaprezentowała oficjalnie nową generację Corolli. Przydomek Axio oznacza, że chodzi o wersję sedan. Dla kombi zarezerwowano przydomek Fiedler. Nowa Corolla Axio sprzedawana w Japonii ma 4410 mm długości, 1695 mm szerokości i 1460 mm wysokości. W odróżnieniu od poprzednika o nazwie Altis nowy model zmniejszył się we wszystkich kierunkach, ponieważ aktualny model odznaczał się rozmiarami 4530 x 1705 x 1480 mm. Wartość rozstawu osi nie uległa zmianie i tak samo jak w Altisie wynosi 2600 mm.
W Japonii nowa Corolla będzie sprzedawana z dwoma silnikami. Podstawową jednostką będzie benzynowy silnik 1,5 VVT-i osiągający moc 110 KM przy 6000 obr./min i moment obrotowy 140 Nm przy 4400 obr./min. Mocniejszy wariant reprezentuje nowy silnik 1,8 ze zmiennymi fazami rozrządu, który oferuje 136 KM przy 6000 obr./min i 175 Nm przy 4400 obr./min. Oba silniki oferowane będą w połączeniu ze skrzynią biegów CVT z płynną zmianą przełożeń lub z 5-biegową przekładnią ręczną. Dane dotyczą modelu z napędem na przednią oś. Odmiana z napędem na wszystkie koła, która otrzyma skrzynię biegów CVT, wykorzysta silniki 1,5 l (105 KM) i 1,8 (125 KM).
Wszystkie modele Axio będą wyposażone w kamerę wsteczną z wyświetlaczem LCD wbudowanym w konsoli centralnej. Opcjonalnie będzie oferowany inteligentny system parkowania, który składa się z czujników ultradźwiękowych, monitorujących miejsca parkingowe.
Europejska wersja modelu Corolla – Auris (hatchback) – trafi do sprzedaży na początku przyszłego roku.