Auto Świat Wiadomości Aktualności Toyota Crown - luksus po japońsku

Toyota Crown - luksus po japońsku

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan

Ten mało znany w Europie sedan wciąż cieszy się powodzeniem w Japonii. Toyota Crown doczekała się już 14. generacji, która dostępna będzie w dwóch opcjach Royal i Athlete

Toyota Crown - luksus po japońsku
Zobacz galerię (11)
Auto Świat
Toyota Crown - luksus po japońsku

Toyota Crown ma w Japonii długą tradycję. Pierwsza generacja trafiła do sprzedaży w 1955 roku i podobnie jak kolejne, adresowana była tylko do japońskiego użytkownika. W obecnym wydaniu dostępne są dwie wersje – jedna luksusowa – Crown Royal, a druga usportowiona – Crown Athlete. Rożnia się przede wszystkim przednią częścią nadwozia i jednostkami napędowymi.

W ofercie są do wyboru trzy jednostki napędowe. Podstawowa o pojemności skokowej 2.5 l i mocy 203 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym 243 Nm, który współpracuje z sześciostopniowym automatem i napędza tylną oś lub za dopłatą wszystkie cztery koła.

Wersja hybrydowa to czterocylindrowy silnik pracujący w cyklu Atkinsona o pojemności skokowej 2.5 l o mocy 178 KM i maksymalnym momencie obrotowym 221 Nm oraz silnikiem elektrycznym o mocy 105 kW.

Dla wersji usportowionej Crown Athlete przewidziano widlasty sześciocylindrowy silnik o pojemności skokowej 3.5 l o mocy 315 KM i maksymalnym momencie obrotowym 377 Nm, który współpracuje z ośmiostopniowym automatem i napędza tylną oś.

Toyota Crown ma długość 4895 mm, szerokość 1800 mm i wysokość 1450 mm, przy rozstawie osi 2850 mm. Producent zamierza sprzedawać rocznie przynajmniej 4 tys. egzemplarzy, gdy dla porównania obecna wersja w ostatnim okresie sprzedawana była średnio w liczbie 2,1 tys. egz.

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
Powiązane tematy: