Pod koniec 2009 roku wybrane firmy i partnerzy otrzymają około 100 samochodów hybrydowych. Będą one eksploatowane w okolicach Strasburga przez okres około trzech lat. Projekt jest finansowany przez instytucje działające na rzecz ochrony środowiska naturalnego w ramach sponsoringu w dziedzinie rozwoju pojazdów z niskimi emisjami szkodliwych spalin.
Program ten jest już częścią globalnego projektu Toyoty, który zostanie wdrożony pod koniec 2009 roku w Japonii i w USA. Głównym celem Toyoty jest wykorzystanie technologii Plug-in w pojazdach hybrydowych.
Celem Électricité de France (EDF) jest stworzenie infrastruktury umożliwiającej ładowanie akumulatorów. W ramach współpracy EDF i Toyoty już jesienią 2007 roku zrealizowano pierwsze testy drogowe takich pojazdów we Francji, a rok później także na terenie Wielkiej Brytanii.
Do ładowania energią elektryczną pojazdów PHV będą stosowane urządzenia, które gwarantują bezpieczeństwa, identyfikację pojazdu oraz rozliczenie za pobraną energię. EDF i jej filia Electricité de Strasbourg (ES) w ramach projektu będą współpracowały w zakresie technicznym i finansowym z partnerami, którzy zapewnią kilkaset miejsc do pobierania energii elektrycznej.
W pojazdach z napędem PHV stosowane są standardy hybrydowe Toyoty, które poszerzone zostaną o możliwości doładowywania akumulatorów ze zwykłych gniazdek elektrycznych. Na krótkich dystansach wykorzystywany jest napęd elektryczny z zerową emisją spalin. Na dłuższych trasach pracuje podstawowa jednostka z nioską emisją, małym zużyciem paliwa i odpowiednim parametrami jezdnymi.
Toyota oczekuje, że tak stworzony pojazd seryjny okaże się w przyszłości bezkonkurencyjny pod względem zużycia paliwa i poziomu emisji szkodliwych spalin.