Po raz pierwszy w historii Toyocie udało się sprzedać w Europie ponad milion samochodów, w porównaniu z rokiem poprzednim (2005) oznacza to wzrost o całych 11 %. Marka Lexus odnotowała jeszcze lepszy wynik. Sprzedaż w porównaniu z rokiem poprzednim wzrosła o 76 %, a Lexusowi po raz pierwszy udało się pokonać granicę 50 000 sprzedanych samochodów. Dzięki tym wynikom udział Toyoty w rynku wzrósł o 0,5 % na końcowych 5,84 % - to historycznie największy udział marki w rynku europejskim. Celem Toyoty w bieżącym roku jest sprzedać w Europie 1,22 mln samochodów.

Wzrost udziału w rynku europejskim Toyota zawdzięcza swej europejskiej produkcji. Około 70% samochodów sprzedanych na starym kontynencie pochodzi z miejscowych linii produkcyjnych. W roku 2006 zakłady w Wielkiej Brytanii, Turcji, Polsce i Czechach wyprodukowały 808 463 samochodów, 863 507 silników i 568 212 skrzyni biegów. Wszystkie wymienione fabryki powinny i w tym roku pracować na pełnych obrotach, a pod koniec bieżącego roku powinien je wspomóc nowy zakład w rosyjskim Piotrogrodzie.

Rok 2006 przebiegał pod znakiem nowości. Toyota przedstawiła nowe generacje swoich dwóch kluczowych modeli, nową szatę otrzymał więc Yaris i RAV4. Z wynikiem 250 880 sprzedanych egzemplarzy (+17 %) Yaris ponownie stał się najpopularniejszym modelem Toyoty w Europie. RAV 4 królował zaś wśród aut z napędem na cztery koła. Sprzedaż tego modelu wzrosła o 23 %, co oznacza końcową cyfrę 126 210 sprzedanych aut. Z rekordowych sprzedaży cieszyły się też modele AYGO (97 526 sprzedanych aut, +315 %), Corolla Verso (95 684 sprzedanych aut, +3 %), Hilux (20 066 sprzedanych aut, +87 %) i Prius (22 778 sprzedanych aut, +21 %).

Na wzrost sprzedaży Lexusa wpłynęły cztery nowe modele przedstawione w 2006 roku: GS450h, RX350, IS220d i LS460. W ubiegłym roku najlepiej sprzedawały się modele z serii IS (21 772 sprzedanych aut, +275 %) oraz RX (19 543 sprzedanych aut, +35 %). Auta z napędem hybrydowym stanowiły 26 % wszystkich sprzedanych samochodów marki Lexus, co razem z modelem Prius oznacza 36 016 sprzedanych hybryd. W porównaniu z rokiem 2005 to wzrost o całych 54 %.

W roku 2006 Toyoty najlepiej sprzedawały się w Niemczech (141 097 sprzedanych aut, +8 %), w Wielkiej Brytanii (140 075 sprzedanych aut, +1 %) i we Włoszech (138 199 sprzedanych aut, +6 %). Największy wzrost sprzedaży odnotowano w Rosji (+63 %), gdzie aż 108 959 Toyot znalazło swoich nabywców. We Francji po raz pierwszy sprzedaż przekroczyła 100 000 egzemplarzy, zatrzymując się na cyfrze 103 538 (+13 %).

W 2006 roku Toyota okazała się być najdynamiczniej rozwijającym się producentem samochodów na rynkach francuskim, hiszpańskim, holandzkim, portugalskim i greckim, a w rankingu sprzedaży aż w siedmiu krajach europejskich uplasowała się na najwyższej pozycji (np. Grecja, Irlandia, Finlandia).

W 2007 Toyota chce sprzedać na rynku europejskim 1,22 mln samochodów, z tego 1,16 mln Toyot i 56 000 Lexusów. Toyota Motor Corp. oczekuje, że liczba sprzedanych aut z napędem hybrydowym wzrośnie do 44 500 sztuk.