Już wiosną 2014 roku Toyota Motorsport GmbH rozpocznie testy Yarisa S2000 z czterocylindrowym silnikiem benzynowym 1.6 turbo. Oznacza to, iż firma z Kolonii w ten sposób przygotowuje się do rozpoczęcia realizacji programu WRC.

Japoński producent w przeszłości zapisał się złotymi zgłoskami w historii światowych rajdów. Ulubionym samochodem kierowców startujących w rajdach była Toyota Corolla WRC. Samochod zadebiutował w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata w Rajdzie Finlandii 1997, a rok później zespół zdobył mistrzostwo świata producentów.

Kierowcy Carols Sainz i Didier Auriol trzydzieści razy stawali na podium oraz wygrali – Rajd Nowej Zelandii 1998, Rajd Hiszpanii 1998, Rajd Monte Carlo 1998 i Rajd Chin 1999. Zespół fabryczny Toyoty został rozwiązany po zakończeniu sezonu 1999, gdyż osiągnięto wszystko co było do wygrania.

Pierwsze zwycięstwo dla Toyoty wywalczyła w 1000 Lakes Rally 1995 w Finlandii wywalczyła załoga Hannu Mikkola i Atso Aho (Toyota Corolla) . Trzy lata później zespół przeniósł się do nowej bazy w Kolonii. Samochody rajdowe budowano na modelach Celica i Corolla. W zespole jeździli tak znani kierowcy jak m.in. H. Mikkola, A. Warmbold, B. Waldegard, J. Kankkunen, K. Eriksson, C. Sainz, D. Auriol i A. Schwarz. Na trasach trudne do pokonania przez konkurentów były samochody Toyota Celica GT-Four i Corolla WRC.

Zespół fabryczny wywalczył 7 tytułów mistrzów świata oraz 6 w kategorii kierowców – Carlos Sainz – Toyota Celica GT-Four (1990, 1991, 1992) oraz Toyota Corolla WRC (1998), Juha Kankkunen – Toyota Celica GT-Four (1993) i Didier Auriol – Toyota Celica GT-Four (1994).