Treningi i kwalifikacje odbywały się jednak na mokrym torze. Jeszcze raz okazało się, że w takich warunkach Saleen Macieja Stańcy wcale nie musi być najszybszy. Najlepszy czas kwalifikacji do wyścigów Grand Prix Polski wywalczył Tomasz Wywiał na Audi A4. W sobotę było słonecznie i sucho, więc Stańco nie miał najmniejszych problemów z wygraniem obu sprinterskich wyścigów.Spore emocje wiązano z wyścigiem długodystansowym. Tym razem upał, który wykończył niektórych kierowców, okazał się dużo większą przeszkodą niż deszcz podczas poprzedniej kieleckiej rundy. Do 3-godzinnego wyścigu wystartowały 24 załogi, z których do mety dotarło 18.Tuż po starcie prowadzenie objął Maciej Stańco. Na drugiej pozycji jechał Tomasz Wywiał, który regularnie tracił do lidera około 2 sekund na okrążeniu. Za prowadzącą dwójką jechali Marcin Biernacki, Karolina Czapka i Marcin Gładysz. Po kilkunastu okrążeniach Audi Wywiała zwolniło i wkrótce zjechało do boksów. Potrzebna była interwencja lekarza. Wywiałowi na skutek wibracji drętwiały nogi. Jego miejsce zajął Tadeusz Myszkier, który po 25. okrążeniu wycofał się po awarii skrzyni biegów.Na pół godziny przed końcem zawodów z walki odpadli kolejni z faworytów. New Beetle braci Adama i Marcina Gładyszów także odmówił współpracy. Mimo wszystko dzięki wcześniej przejechanej wymaganej liczbie okrążeń sklasyfikowano ich na ostatnim 18 miejscu. Tak ekipie Gładysz Racing Team uciekło wiele cennych punktów do klasyfikacji łącznej.Drugie miejsce w wyścigu długodystansowym zajęli Marcin Biernacki i Andrzej Mancin, chociaż niewiele brakowało, aby zabrakło ich na mecie. "Mieliśmy więcej szczęścia niż rozumu. Tuż za metą Andiemu zabrakło paliwa i gdybyśmy nie zatrzymali się wcześniej na 7-litrową dolewkę, Alfa stanęłaby na torze na trzy okrążenia przed końcem. Ten wynik jest największym sukcesem naszego duetu. Było bardzo gorąco" - mówił Marcin Biernacki. A Andrzej Mancin dodał: "Było za ciepło nawet jak dla mnie, w połowie południowca".W klasie N-1150 wygrał zwycięzca poprzedniej rundy w Kielcach Jakub Buziuk. Był on również najszybszy na treningach. W wyścigu Formuł tradycyjnie już tryumfował Michał Gil. Drugi był 66-letni Hieronim Kochański.Wyścig długodystansowy: 1. Maciej Stańco/Rafał Janus (Porsche 911 GT2) 97 okr.; 2. Andrea Mancin/Marcin Biernacki (Alfa Romao 147 GTA Cup) - 6 okr.; 3. Karolina Czapka/Paweł Hildebrański (Honda Civic Type-R) - 7 okr.; 4. Sławomir Winkiel/Piotr Litwinowicz (Honda Integra) - 9 okr.; 5. Kamil Zadolny/Marcin Wydra (Alfa Romeo 156) - 14 okr.; 6. Zbigniew Szwagierczak/Jakub Golec (Alfa Romeo 156) - 15 okr. Klasyfikacja po 3 wyścigach: 1. Maciej Stańco/Rafał Janus 114, 2. Andrea Mancin/Marcin Biernacki 88, 3. Adam Gładysz/Marcin Gładysz 70.Grand Prix Polski. 1. i 2. wyścig: 1. Maciej Stańco (Saleen S7-R), 2. Tomasz Wywiał (Audi A4), 3. Paweł Hildebrański (Alfa Romeo 155 ST).Klasa N-1150: 1. Jakub Buziuk, 2. Maciej Garstecki, 3. Miłosz Majewski (wszyscy Fiat Seicento)
Galeria zdjęć
Tropikalne ściganie
Tropikalne ściganie