Prezentacja sedana nieprzypadkowo odbyła się w Stambule. Właśnie tutaj produkowany jest ten model. Poza tym w Turcji na palcach jednej ręki można policzyć samochody w innych wersjach nadwozia. Ponad 80 proc. pojazdów to sedany.

Wspólna platforma

Fiat Linea bazuje na podzespołach Grande Punto, od którego zapożyczono płytę podłogową. W porównaniu z pierwowzorem zwiększono jednak do 260 cm rozstaw osi. Tym samym znacznie wydłużone zwisy nadwozia przed przednią i za tylną osią pozwoliły stworzyć nadwozie o długości 456 cm - czyli o dwa centymetry więcej niż w przypadku Hondy Civic sedan i Toyoty Corolli.

Bagażnik też jest większy, liczy aż 500 litrów. Na uwagę zasługuje jednak linia nadwozia. Zerwano z nudną i monotonną bryłą nadwozia poprzednich modeli. Sporej wielkości atrapa chłodnicy przedzielona miejscem na tablicę rejestracyjną kojarzy się z nowymi modelami Audi, do tego dochodzą sporej wielkości klosze reflektorów i łagodne linie nadwozia przechodzące przez dach, aż do bagażnika, który elegancko połączono z resztą nadwozia. Fiat Linea sprawia wrażenie, jakby od początku tworzenia miał być sedanem. Wnętrze jest znajome, gdyż wiele spotykanych elementów powstało z myślą o modelu Bravo, które swoją polską premierę miało kilka tygodni temu. Na uwagę zasługuje przede wszystkim system Blue & me. Zbudowany wspólnie z firmą Microsoft, pozwala zarządzać urządzeniami (np. telefonem komórkowym) przez kierowcę bez konieczności odrywania rąk od kierownicy. Kiedy przychodzi sms, damski głos analizuje jego zawartość i odczytuje wykorzystując system nagłośnieniowy samochodu.

Za kierownicą

Od samego początku sprzedaży w ofercie były dwa silniki benzynowe o pojemności 1.4 litra i mocy 77 lub przy wykorzystaniu Turbo - 120 KM. Jest także jeden silnik Diesla z systemem MultiJet o pojemności 1.3 litra i mocy 90 KM. Na niektóre rynku przewidziano także wysokoprężną jednostka napędowa o pojemności 1.9 litra, która jednak nie trafiła do Polski.

Zwiększony rozstaw osi poprawił zdecydowanie zachowanie samochodu tak na autostradach, gdzie jedzie się nieco szybciej i drogach o gorszej nawierzchni. Choć pod względem wielkości Fiat Linea może dla wielu być konkurentem Toyoty Corolli czy Hondy Civic, na polskim rynku pojazd pozycjonowany będzie między Grande Punto a Bravo. Ze wstępnych zapowiedzi Fiata wynikało, że cena modelu Linea nieznacznie przekroczy wartość 40 tys. zł. Udało się ją jednak utrzymać poniżej progu 40 tys. zł. Aktualnie trwająca promocja pozwala na zakup podstawowej wersji samochodu za 37 490 zł.