Z zewnątrz zmieniła się tylko osłona chłodnicy, która jest teraz większa. W kabinie pojawiły się bardziej solidne materiały i nowe zegary. Kosmetyczny lifting przeszła deska rozdzielcza.
Największe zmiany zaszły pod pokrywą silnika Craftera. Czterocylindrowe jednostki z systemem bezpośredniego wtrysku Common Rail o wysokiej wydajności i niskim zużyciu paliwa zastąpią dotychczasowe pięciocylindrowe silniki. Dzięki temu dostawczak stał się oszczędniejszy i mocniejszy.
Nowa gama silnikowa będzie się teraz składać z motorów wysokoprężnych 2.0 TDI o mocy 109 KM, 136 KM lub 163 KM. Według danych producenta Crafter z podstawowym silnikiem zużywa średnio 7,9 l ON/100 km. W oszczędnej jeździe ma pomagać wskaźnik optymalnej zmiany przełożenia opcjonalny system start-stop.
Dzięki lżejszym silnikom oraz kilku innym zmianom technicznym masa własna wszystkich modeli Craftera została zmniejszona, a tym samym ładowność, będąca często decydującym czynnikiem w codziennym użytkowaniu pojazdów, powiększona została o 10 procent.
Pojazd jest oferowany w wielu kombinacjach: furgon (z trzema różnymi rozstawami osi, z czterema różnymi długościami przedziału ładunkowego i dwoma wariantami wysokości dachu), kombi do przewozu osób, wersji skrzyniowej z pojedynczą lub podwójną kabiną kierowcy oraz w wersji podwozie, stanowiącą bazę dla wszelkiego rodzaju zabudów.
Nowy Volkswagen Crafter trafi do sprzedaży w drugiej połowie czerwca.