Chodzi o modele wyposażone w silniki wysokoprężne o pojemności skokowej 2.0l TDI, z manualną sześciobiegową skrzynią biegów.

Spółka poinformowała, że w skrajnych przypadkach może dojść do wzrostu temperatury i powstania płomienia w okolicach sprzęgła. Jest to spowodowane ocieraniem się wadliwego koła zamachowego o obudowę skrzyni biegów.

Usterka dotyczy samochodów Škoda Octavia II wyprodukowanych w Czechach w 2004 i 2005 roku.

Škoda Auto Polska S.A powiadomi wszystkich dilerów samochodów marki Škoda o rozpoczęciu akcji serwisowej. Wszyscy klienci, którzy kupili pojazdy objęte kampanią, zostaną powiadomieni listem poleconym o konieczności sprawdzenia samochodu w autoryzowanym serwisie. W przypadku wykrycia wady zostanie ona bezpłatnie naprawiona.

Kampanią serwisową na rynku polskim objętych jest 238 pojazdów Škoda Octavia II.

Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (Dz. U. Nr 229, poz. 2275 oraz z 2007 r. Nr 35, poz. 215).

Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100 000 zł. Sankcję tę nakłada Prezes Urzędu.