Volkswagen sprzedał w pierwszym kwartale 2011 roku ponad 1,2 mln samochodów – najwięcej w historii firmy. Popyt na auta ze znaczkiem VW w porównaniu z analogicznym okresem roku 2010 wzrósł o 10,4 proc. „Rewelacyjny wynik zawdzięczamy głównie rynkom wschodzącym” - powiedział członek zarządu ds. sprzedaży i marketingu Volkswagena Christian Klingler.

Marka VW prawdziwy boom przeżywa w regionie Azji Pacyficznej. Sprzedaż na rynku chińskim, największym na tym kontynencie, wzrosła w pierwszym kwartale 2011 roku o 18,5 proc. do 429 500 sztuk. Jeszcze lepiej Volkswagenowi wiedzie się w Indiach – do końca marca klienci kupili 18 200 samochodów – dziesięciokrotnie więcej niż w analogicznym okresie roku 2010. W rodzimych Niemczech Volkswagen sprzedał 141 500 samochodów, rok wcześniej dokładnie 142 100. Tegoroczny popyt w skali całego Starego Kontynentu wzrósł o 2,9 proc. do 420 400 aut.

W Europie Centralnej oraz Wschodniej Volkswagen zanotował wzrost sprzedaży na poziomie 36 proc. Sprzedaż na rynku rosyjskim wzrosła prawie dwukrotnie – z 8500 do 16900 samochodów. Niemiecki producent świetnie radzi sobie również za oceanem. Amerykanie kupili w pierwszym kwartale 106 300 Volkswagenów – o 15,5 proc. więcej niż w roku 2010. Niedługo ma być jeszcze lepiej – w miejscowości Chattanooga w stanie Tennessee powstaje nowa fabryka VW, w której produkowane będą modele opracowane z myślą o tamtejszym rynku.