Inwestycje na poziomie 7 mld dolarów, to oczekiwania rosyjskiego rządu wobec zagranicznych inwestorów z branży motoryzacyjnej. Ma w tym pomóc zachęta w obniżeniu barier celno-podatkowych. Rosjanie obiecują ulgi każdemu, kto wyprodukuje w tym kraju 300 tys. samochodów.

Na najlepszej drodze do spełnienia tych warunków jest Volkswagen, który w zakładzie Kaługa rozważa możliwość zwiększenia produkcji z obecnych 150 tys. do 200 tys. aut. Rozważana jest także możliwość zbudowania nowego zakładu o zdolności produkcyjnej 150 tys. aut.

W tym roku zawarto porozumienie o wykorzystaniu zakładu rosyjskiej spółki GAZ, w której ma być montowanych rocznie 100 tys. pojazdów.

Także o zwiększeniu produkcji na terenie Rosji myśli poważnie Nissan, który do 2015 roku zamierza zainwestować w Rosji 2 mld dolarów. Inwestycje za 1,2 mld dolarów planuje także Fiat, który chciałby na terenie Rosji zbudować zakład produkujący 120 tys. aut.

Według prognoz sprzedaż samochodów w Rosji powinna osiągnąć 2,35 mln egz., co oznacza wzrost o 23 proc.