To powrót po latach, bo już w przeszłości najmocniejsze Golfy były sprzedawane w USA. W 2004 roku Golf R32 osiągnął granicą 5 tys. sprzedanych egzemplarzy i był sprzedawany w tym kraju jedynie przez rok.
W latach 2007-2008 piąta generacja Golfa z silnikiem o pojemności skokowej 3.2 l V6 o mocy 240 KM nie odniosła spodziewanego powodzenia. W 2009 roku jego rolę przejął w USA Golf GTI.
Golf R - kompakt dla spragnionych marzeńNatomiast na 2012 rok przygotowywany jest powrót Golfa R z czterocylindrowym turbodoładowanym silnikiem o pojemności skokowej 2.0 o mocy 256 KM.
Zobacz nasz test redakcyjnyAmerykanie będą mogli jednak kupić ten model z pewnymi modyfikacjami technicznymi dostosowanymi do ich upodobań.
Silnik | Golf R | Golf GTI | Golf GTD | Scirocco R |
Przekładnia | 6M (6DSG) | 6M (6DSG) | 6M (6DSG) | 6M (6DSG) |
Pojemność skokowa [cm3] | 1984 | 1984 | 1968 | 1984 |
Cylindry/zawory | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Moc [kW/min-1] | 199/6000 | 155/5300-6200 | 125/4200 | 195/6000 |
Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min] | 350/2500-5000 | 280/1700-5200 | 350/1750-2500 | 350/2500-5000 |
Prędkość maksymalna [km/h] | 250 (250) | 240 (238) | 222 (220) | 250 (250) |
Przyspieszenie 0-100 km/h [s] | 5,7 (5,5) | 6,9 (6,9) | 8,1 (8,1) | 6,0 (5,8) |
Średnie zużycie paliwa [l/100 km] | 8,5 (8,4) | 7,3 (7,4) | 5,3 (5,6) | 8,1 (8,0) |
Masa got. do jazdy [kg] | 1521 | 1318 | 1409 | 1419 |