Wygląd oczekiwanego przez miłośników niemieckiej marki Golfa Variant jest już znany. Także czwarta wersja nadwozia (po trzy- i pięciodrzwiowym hatchbacku i Golfie Plus) otrzymała nowe kształty, które już wkrótce będą wprowadzone do całej gamy marki samochodów Volkswagen.
Atrapa wlotu powietrza chłodnicy już nie będzie tak bogato chromowana jak dotychczas, ale bardziej funkcjonalna. Reflektory otrzymały ostrzejsze kształty, a zderzak ponownie jest dzielony w płaszczyznach poziomych. Z tyłu zmienił się wygląd świateł zespolonych, a tylny zderzak ma także lakierowaną dolną część. W ofercie znalazły się również nowe koła z metali lekkich.
W ubiegłym roku zostało sprzedanych 95 tys. egzemplarzy Golfa Variant, który chętnie jest wybierany przez użytkowników, którzy chcą mieć auto funkcjonalne i z dużym bagażnikiem.
Obecnie oferowane będą trzy wersje wyposażenia - Trendline, Comfortline i Highline (zamiast Sportline). Także wnętrze pojazdu przejęte zostało całkowicie z Golfa VI. generacji. Za dopłata będzie można zamówić m.in. system automatycznego parkowania i kamerę cofania, a także szklany panoramiczny dach.
Wszystkie silniki Golfa Wariant spełniają już norm1) Euro 5. W początkowym okresie producent będzie oferował 4 silniki benzynowe i 2 wysokoprężne. Benzynowe dobrze już znamy -1,4 (59 kW), 1,6 (75 kW), 1,4 TSI (90 kW) i 1,4 TSI (118 kW). Wśród wysokoprężnych jest 1,6 TDI CR (77 kW) ze średnim zużyciem 4,5 l/100 km oleju napędowego oraz 2,0 TDI CR (103 kW), który zużywa 5,0 l/100 km.
Przyjmowanie zapisów na nowy model w Niemczech rozpoczyna się już jutro, ale pierwsze samochody klienci otrzymają dopiero we wrześniu 2009 roku.