W kwietniu 2015 r. marki należące do Volkswagen Group sprzedały łącznie 864 300 aut, co oznacza 1,3 proc. spadek. Oznacza to, iż po raz pierwszy od grudnia 2010 r. odnotowano mniejszą sprzedaż.

Taki wynik przedstawiciele koncernu tłumaczą zmianami na różnych rynkach. Stabilna sytuacja jest w Europie Zachodniej i Ameryce Północnej, ale kryzys daje się we znaki w Europie Wschodniej i krajach Ameryki Południowej. Wciąż poważne problemy są na rynku rosyjskim.

Złą strategię zarzucił szefowi koncernu Martinowi Winterkornowi dotychczasowy szef rady nadzorczej Ferdinand Piëch, który ostatecznie ustąpił z tej zaszczytnej funkcji.

W I kwartale 2015 r. marki należące do Volkswagen Group sprzedały łącznie 3,34 mln aut, a więc o 1 proc. więcej niż w analogicznym okresie minionego roku. W tym samym okresie w Europie sprzedano 1,38 mln aut (+3,8 proc.), a w Ameryce Północnej – 284 300 egz. (+4,3 proc.). W USA sprzedano o 0,2 proc. mniej niż przed rokiem. Mniejszą dynamikę, niż się spodziewano, odnotowano w Chinach (+0,2 proc.).

W Ameryce Południowej Volkswagen Group sprzedał 200 400 aut, a to oznacza spadek o 20,7 proc., z czego największe straty odnotowano w Brazylii (-26,7 proc.).

Sam Volkswagen od stycznia do kwietnia 2015 r. sprzedał 1,98 mln aut , co oznacza 2,2 proc. mniej niż w analogicznym okresie minionego roku. O 6,1 proc. więcej aut sprzedała Skoda, a o 8,6 proc. wzrosła sprzedaż samochodów marki Seat.