1,0 i 1,4 litra, wyprodukowanych od roku modelowego 1997. Importer Volkswagena - firma Kulczyk Tradex - zapewnia, że samochody z powyższymi motorami na życzenie właściciela będą mogły zostać wyposażone (na koszt producenta) w odpowietrzanie skrzyni korbowej z układem podgrzewającym, co ma całkowicie wyeliminować możliwość zamarzania przewodu odpowietrzenia skrzyni korbowej (tzw. odmy). Właściciele aut, których silniki w niskich temperaturach mogą ulec zatarciu, zostaną niebawem zaproszeni do autoryzowanych serwisów w celu zlikwidowania usterki. Volkswagen zapewnia, że w sprzedawanych obecnie modelach wada konstrukcyjna została usunięta.
Volkswagen pokryje koszty
Volkswagen zapowiedział, że naprawi jednostki napędowe, które uległy uszkodzeniu z powodu niskich temperatur (pisaliśmy o tym w 5 numerze AŚ z 2003 roku). Wada dotyczy wyłącznie modeli Lupo, Polo i Golf wyposażonych w aluminiowe, 16-zaworowe jednostki napędowe o poj.