Polo przygotowane specjalnie dla Rosji jest sedanem. Wygląda nawet całkiem nieźle, ale to oczywiście jest względne. Aby sedan wyglądał naprawdę dobrze, musi mieć przynajmniej 4,5 metra długości. Wszystko, co mniejsze, jest automatycznie brzydkie. Niemniej jednak Polo jest całkiem ok.
Ze względu na trudne warunki w Rosji, czterodrzwiowe Polo ma grubszy lakier, grubszą warstwę chromu na chłodnicy, wzmocnione zawieszenie i bardziej wytrzymałe elementy podwozia. Najwyraźniej nasi wschodni sąsiedzi mają jeszcze gorsze drogi niż my…
Pod maską auta pracuje tylko jeden silnik – jest benzynowy, ma 1,6 l pojemności i 105 KM. Może on współpracować albo z 5-biegową skrzynią mechaniczną, albo sześciostopniowym automatem.
VW twierdzi, że ten automat to najnowocześniejsza skrzynia w segmencie. Tu w Europie mamy już 7-biegowe automaty o dwóch sprzęgłach i nikogo to nie dziwi, co pokazuje, że motoryzacyjnie Rosja jest nieco z tyłu z nami. I dobrze.