Dostępnych wersji nowego Polo jest tak wiele, że każdy znajdzie odpowiednią dla siebie, zarówno młodzi kierowcy, jak i starsze osoby, których dzieci wyprowadziły się już z domu, więc nie potrzebują one rodzinnego kombi czy dużego SUV-a. Funkcjonalny hatchback będzie po prostu w sam raz - nie za duży na zatłoczone ulice i ciasne miejsce parkingowe oraz na tyle przestronny, by w razie konieczności zabrać na pokład komplet pasażerów lub wybrać się w komfortowych warunkach na urlop.

Wyrośnięte auto miejskie

Szósta generacja Polo powstała na nowej, modułowej platformie MQB, co pozwoliło na efektywne rozmieszczenie poszczególnych podzespołów, podwyższenie poziomu bezpieczeństwa konstrukcji przy zachowaniu takiej samej masy pojazdu oraz uzyskanie rekordowo dużego wnętrza na tle konkurencji.

Foto: Volkswagen
Volkswagen Polo

Nowe Polo znacznie urosło – jest o ponad 8 cm dłuższe i ma o ponad 9 cm większy rozstaw osi od poprzednika. Pięciodrzwiowe nadwozie, ułatwiające dostęp do kabiny, jest standardem. Pasażerowie będą miło zaskoczeni warunkami podróżowania, szczególnie osoby siedzące na tylnej kanapie. Na duże zakupy lub urlop w zupełności powinien wystarczyć bagażnik, którego standardowa pojemność wynosi 350 litrów. To tyle samo, co w kompaktowym Volkswagenie Golfie!

Prosta obsługa to podstawa

Coraz więcej elektroniki nie musi oznaczać problemów i konieczności studiowania grubej instrukcji obsługi. W Polo wszystkie elementy znajdują się na swoim miejscu, choć są utrzymane w nowoczesnej formie. Po raz pierwszy zestaw wskaźników może być cyfrowy, wzorem większych modeli marki. Active Info Display wymaga niewielkiej dopłaty, a znacznie ułatwia odczytywanie wielu informacji, prezentując dane dotyczące jazdy i pochodzące z komputera pokładowego oraz mapę nawigacji w atrakcyjny sposób, dostosowany do preferencji kierowcy. Tworzy on cyfrowy zespół elementów obsługi razem z centralnym ekranem dotykowym (o przekątnej od 6,5 do 8 cali), który został umieszczony równie wysoko, bezpośrednio w polu widzenia prowadzącego samochód.

Foto: Volkswagen
Volkswagen Polo

Pomocne systemy bezpieczeństwa

Samochodów przybywa, więc ruch drogowy staje się coraz intensywniejszy - chwila nieuwagi i stłuczka gotowa. Z pomocą przychodzą nowoczesne systemy asystujące, które poprawiają bezpieczeństwo i podnoszą komfort jazdy. Kierowca nowego Polo może liczyć na dodatkowe wsparcie. Seryjny system Front Assist kontroluje otoczenie przed samochodem. W przypadku wykrycia przeszkody (również pieszego) i braku reakcji prowadzącego, układ automatycznie rozpocznie hamowanie awaryjne, dzięki któremu unikniemy kolizji lub zmniejszymy jej skutki. Oczywiście nie zwalnia to z zachowania szczególnej ostrożności za kierownicą, ale dobrze mieć świadomość, że elektronika jest jeszcze w stanie naprawić nasz błąd.

Również parkowanie staje się dziecinnie łatwe. Czujniki i kamera dziś już nikogo nie dziwią. Polo dodatkowo pomaga przy wyjeżdżaniu tyłem z miejsca parkingowego prostopadłego do drogi. Asystent ostrzega o niewidocznych pojazdach nadjeżdżających z boku, a w razie konieczności zatrzyma auto, ograniczając ryzyko kolizji do minimum.

W długiej trasie niezwykle przydatną opcją jest aktywny tempomat ACC, utrzymujący dystans od poprzedzającego samochodu. Ze skrzynią DSG nowe Polo potrafi zatrzymać się i potem samodzielnie ruszyć. Zmianę pasa ruchu ułatwia układ monitorujący przestrzeń za samochodem, ostrzegający o pojazdach niewidocznych dla kierowcy, znajdujących się w tzw. martwym polu. Użytkownik nowego Polo nie musi nawet szukać kluczyka. Wystarczy, ze ma go przy sobie, by otworzyć zamki i uruchomić silnik.

Foto: Volkswagen
Volkswagen Polo

Oszczędne i nowoczesne silniki

Trzon gamy silnikowej stanowią benzynowe jednostki trzycylindrowe. Podstawowa 1.0 MPI jest dostępna w wersjach o mocy 65 lub 75 KM. To dobra propozycja dla spokojnych kierowców, poruszających się głównie po mieście i oczekujących przede wszystkim niskiego spalania i najbardziej przystępnej ceny (poniżej 50 tys. zł).

Silnikiem, łączącym ekonomikę (4,5 l/100 km w cyklu mieszanym) z wysoką dynamiką jazdy, jest motor 1.0 TSI. Dzięki turbodoładowaniu, mimo niewielkiej pojemności, generuje on 95 lub nawet 115 KM mocy. W tym przypadku dostępna jest automatyczna skrzynia biegów. To uznana przekładnia dwusprzęgłowa – niezwykle szybka i komfortowa. W niedługim czasie do oferty trafi jeszcze mocniejszy silnik 1.5 TSI. Dla zwolenników diesli przygotowano dwie jednostki 1.6 TDI (80 lub 95 KM).

Ile kosztuje nowy Volkswagen Polo?

Cennik otwiera kwota 44 490 zł. Wersja 1.0 TSI kosztuje od 54 890 zł. To dobra oferta, biorąc pod uwagę bogate wyposażenie (w Trendline m.in. system Front Assist, klimatyzacja, radioodtwarzacz z Bluetooth) i wnętrze wielkości niemal auta kompaktowego. Ponadto nowy samochód oznacza pewność na lata, a ceniona niemiecka marka - niską utratę jego wartości. Poznaj całą gamę nowego Volkswagena Polo.