Scirocco jest sprzedażowym hitem koncernu VW AG w segmencie kompaktowych samochodów sportowych, których nie brakuje na polskich ulicach. Rzadkością jednak są projekty ich modyfikacji przygotowywane przy współpracy ze światowymi tunerami. Twórcami tych zmian są niemieckie firmy MTM oraz Rieger.
Niebieska miłość o mocy 270 KM
Według źródeł pakiet aerodynamiczno-stylistyczny, jaki zastosowano w projekcie Blue Love, pochodzi z Eggenfelden. W jego skład wchodzą: przedni zderzak, boczne listwy progowe oraz modularna nakładka na tylny zderzak ze zintegrowanym dyfuzorem. Zmiany objęły także koła. W nadkolach pojawiły się dziewiętnastocalowe obręcze DOTZ Hanzo z ogumieniem Vredestein Ultrac Sessanta (235/35 R19).
We wnętrzu ograniczono się do dwóch skromnych zabiegów. Na desce rozdzielczej pojawił się komplet zegarów Auto Meter odpowiedzialnych za wskazania temperatury oleju, spalin oraz ciśnienia doładowania. Wybrane wstawki elementów wnętrza oklejono także folią imitującą włókna węglowe.
6,5 sekundy do setki!
Najwięcej ciekawych zmian dotyczy jednak mechaniki pojazdu. W miejscu seryjnego zespołu sprężysto-tłumiącego znalazły się elementy zawieszenia coilover KW V2, a układ wydechowy doczekał się nowego, trzycalowego tłumika końcowego z końcówkami Buzzer. Za jednostkę napędową odpowiedzialność wzięło MTM.
Popularny wśród użytkowników Scirocco motor R4 TSI o pojemności 1984 cm3 generujący moc 210 KM i 280 Nm momentu obrotowego przeszedł przez Stage 1. Po zabiegach polegających na wymianie systemu sterowania zapłonem i wtryskiem (Motronic) omawiane Scirocco generowało już 270 KM i 370 Nm. Czas sprintu 0-100 skrócił się z 7,2 sekundy do poniżej 6,5 sekundy.
Auto ukazało się w branżowym piśmie VW Trends we Wrześniu 2010 pod tytułem BLUE LOVE. Na dzień 1 lutego 2009 kiedy zakończono modyfikacje samochodu był to jedyny tak zmodyfikowany model Scirocco w Polsce!!! Jak potwierdziła firma RIEGER w grudniu, kiedy sprowadzono ospojlerowanie, był to pierwszy i jedyny taki BODY KIT sprzedany do Polski.
Właściciel SNAJPER