Amerykański Urząd Bezpieczeństwa Drogowego (NHTSA) rozpoczął dochodzenie w sprawie awarii wysokoprężnych jednostek Volkswagena. NHTSA poinformowało, że koncern z Wolfsburga w związku z problemami z pompa wtryskową będzie musiał sprawdzić 100 tys. silników.Problemy z pompą wtryskową ma dwulitrowe TDI (Clean Diesel), montowane w najnowszej generacji Golfa, modelu Jetta z lat 2009 i 2010 oraz starszych rocznikach Audi A3.

Usterka występuje jedynie w samochodach sprzedawanych na rynku północnoamerykańskim. Do NHTSA zgłoszono jak na razie 160 takich przypadków. W większości z nich klienci skarżyli się na pracę jednostki napędowej, zdarzało się też tak, że silnik po prostu gasł. W wyniku usterki doszło również do jednego wypadku.Niemiecki producent broni się i podejrzewa, że wszystkiemu winne jest złej jakości paliwo. „Na chwile obecną wykluczamy akcję serwisową, silnik nie ma wady konstrukcyjnej”, powiedział rzecznik prasowy firmy – Peter Thul.Thul poinformował, że z 50 sprawdzonych silników 90 proc. znaleziono w zbiorniku paliwa ślady benzyny. W samochodach z nowoczesnymi jednostkami wysokoprężnymijuż kilka mililitrów może doprowadzić do awarii silnika.