Najlepiej sprzedający się w Niemczech van stał się oszczędniejszy nawet o 27 proc. Po raz pierwszy Touran 1.6 TDI z BlueMotion Technology przekroczył granicę 5 litrów. Teraz nowym rekordem spalania jest 4,6 l/100 km.

Na Tourana zdecydowało się już 1,13 miliona klientów. W Niemczech, tuż przed wprowadzeniem nowego modelu, Touran miał 47-proc. udział w swoim segmencie. W Europie należy do grona pięciu najlepiej sprzedających się modeli w klasie.

Stylistyka nadwozia jest zgodna z aktualnym DNA designu Volkswagena. Auto otrzymało zupełnie nowy przód i tył, zmieniono sylwetkę, szczególnie w tylnej części nadwozia i odpowiednio dopasowano obręcze kół. Uwagę przyciągają nowe, dwuczęściowe światła tylne oraz nowe reflektory przednie z opcjonalnymi, diodowymi światłami do jazdy w dzień.

Sześć nowych silników charakteryzuje się bardzo niskimi wartościami zużycia paliwa i emisji spalin, które niedawno były jeszcze nieosiągalne dla vanów. Na czele pod względem troski o środowisko znajduje się Touran 1.6 TDI BlueMotion Technology (105 KM). Ze średnim spalaniem 4,6 l/100 km (121 g/km CO2).

Nowością jest także najmniejszy silnik benzynowy: 1.2 TSI, turbodoładowany, z bezpośrednim wtryskiem, o mocy 105 KM. Tak jak TDI, rozwija on prawie od prędkości obrotowej biegu jałowego, aż 175 Nm momentu obrotowego, zużywa średnio tylko 6,4 l/100 km (149 g/km CO2).

Wysoką efektywnością mogą się pochwalić zasadniczo wszystkie jednostki napędowe: trzy benzynowe (TSI), cztery wysokoprężne (TDI) oraz silnik na gaz ziemny (TSI Ecofuel) o spektrum mocy od 90 KM do 125 170 KM. Wszystkie bez wyjątku są turbodoładowane i posiadają bezpośredni wtrysk, co oznacza mniejszą pojemność skokową, niższą emisję, mniejsze zużycie paliwa i jednocześnie znacznie wyższy moment obrotowy. Naturalnie wszystkie wersje nowego Tourana spełniają wymagania normy emisji spalin Euro V.

Linie wyposażenia niemieckiego vana zostały skonfigurowane na nowo. Modelem podstawowym jest teraz Touran Trendline (przedtem: Conceptline), za który trzeba zapłacić 69 970 zł. Samochód w najbogatszej wersji z 2,0-litrowym silnikiem TDi o mocy 170 KM i 7-stopniową skrzynią biegów to koszt rzędu 110 490 zł.