Nowa 7-biegowa przekładnia DSG trafi w pierwszym rzędzie do modeli Golf i Golf Plus z silnikami 1,4 TSI (90 kW/122 KM) i 1,9 TDI (77 kW/105 KM). Nowa przekładnia od swojej poprzedniczki różni się tym, że sprzęgła sterujące dwoma gałęziami skrzyni biegów nie są już zanurzone w łaźni olejowej, ale chodzi o suche sprzęgła cierne. Eliminacja cieczy oznacza w praktyce wyższą wydajność i niższe straty oraz mniejsze zużycie paliwa. Oszczędność paliwa możliwa była także dzięki siedmiu biegom, które doskonale pokrywają zakres pracy poszczególnych silników. Siedmiobiegowe DSG z silnikiem 1,9 TDI zużywa o 0,7 l oleju napędowego mniej od tego samego silnika z pierwotnym 6-biegowym DSG.

Nową skrzynię biegów skonstruowano do przenoszenia maksymalnego momentu obrotowego 250 Nm, co potwierdza jej przeznaczenie do samochodów klasy niższej i niższej średniej. Siedmiobiegowe DSG Volkswagen ocenia na 1750 euro, w cenie jest jednak asystent ruszania pod górkę.

Volkswagen nie jest już jedynym producentem oferującym dwusprzęgłowe skrzynie biegów, swoją konstrukcję przedstawił już Ford, a w najbliższym czasie podobna przekładnia pojawi się w Volvo i Mitsubishi.