Volvo przedstawiło nowy turbodiesel D5 o pojemności 2,4 l z dwoma turbosprężarkami już na początku stycznia tego roku. Teraz uściślono do jakich modeli 5-cylindrowa jednostka o mocy 151 kW (205 KM) i momencie obrotowym 420 Nm trafi. Będą to modele S80, V70, XC70 i XC60.

Producent podał również oficjalne dane dotyczące zużycia paliwa w cyklu mieszanym. Sedan S80 z jednostką D5 osiągać będzie zużycie 6,2 l oleju napędowego na 100 km i emisji CO2 na poziomie 164 g/km. Zużycie kombi V70 będzie o 0,2 l wyższe, zaś emisje CO2 wzrosną do 169 g/km. Modele XC70 i XC60 mają osiągać takiego samego zużycia, czyli 7,0 l/100 km i emisji CO2 185 g/km.

Silnik 2.4D ma co prawda taką samą pojemność jak D5, ale dysponuje zaledwie jedną turbosprężarką. W wyniku tego osiąga moc 129 kW (175 KM) i moment obrotowy 420 Nm. Jednostka ta dostępna będzie w modelach S80, V70, a w modelach XC70 i XC60 w wersjach z przednim napędem.

Podobnie jak w wypadku jednostki D5, również dla 2.4D podano średnie zużycie paliwa i emisje CO2. Model S80 2.4D spala w cyklu mieszanym 5,8 l/100 km i emituje 154 g CO2 na km. Volvo V70 zużywa 5,9 l oleju napędowego na 100 km, emitując średnio 157 g CO2 na km. XC70 i XC60 zgodnie osiągają średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym na poziomie 6,0 l/100 km, a emisje CO2 sięgają 159 g/km.

Obie jednostki napędowe powinny pojawić się w ofercie firmy dopiero latem.