Dewiza Volvo brzmi: oszczędzanie bez wyrzeczeń. Szwedzi w 2012 roku zaprezentują hybrydę typu Plug-in, bazującą na kombi klasy średniej oznaczonym symbolem V60. Samochód ma łączyć dwie sprzeczności: ma mieć dużą moc i zużywać niewielkie ilości paliwa.

Układ napędowy modelu V60 Hybrid to połączenie jednostki wysokoprężnej o pojemności 2,4 l i mocy 150 kW/205 KM i motoru elektrycznego, generującego 58 kW/75 KM. Podczas, gdy silnik spalinowy napędza koła przednie, „elektryczne konie” przekazywane są na oś tylną. Jednostki mogą pracować osobno, lub równocześnie. W razie potrzeby V60 Hybrid stanie się czteronapędowym pojazdem o maksymalnej mocy 202 kW/275 KM.

W trybie czysto elektrycznym, w którym napęd przenoszony jest na koła tylne, zasięg samochodu to maksymalnie 50 km. Wynik ten zasługuje na uznanie: konkurencyjne hybrydy typu Plug-in Toyoty czy Daimlera na samych akumulatorach przejadą maksymalnie 20 km.

Tak duży zasięg to zasługa bardzo pojemnych akumulatorów. Właściciele modelu V60 Hybrid krótkie dystanse będą mogli więc być pokonywać w trybie elektrycznym. Ładowanie baterii przy pomocy zwykłego gniazdka sieciowego ma trwać od 4 do 6 godzin.