Volvo V90 Cross Country łączy cechy luksusowego i praktycznego kombi z uniwersalnością SUV-a. Samochód jest seryjnie wyposażony w napęd 4x4 i zwiększony prześwit (21 cm). Kąt natarcia wynosi 18,9 stopnia, a zejścia: 17,7 stopnia. Auto ma też funkcję Hill Descent Control, ułatwiający pokonywanie stromych zjazdów, oraz opony o wyższym profilu i innym bieżniku. Dzięki tym wszystkim modyfikacjom szwedzkie kombi ma sprawdzić się w trudnych warunkach pogodowych, a także w lekkim terenie.
„Wiele osób kojarzy Volvo właśnie z modelami Cross Country. Idea, by budować takie samochody była niezwykle trafna. Uterenowione kombi świetnie pasowały do naszej marki, a przy okazji dawały sobie radę z trudnymi warunkami klimatycznymi i drogowymi, jakie można spotkać w Szwecji, zwłaszcza zimą” – powiedział Håkan Samuelsson, prezes Volvo Car Group.
Gama jednostek napędowych będzie obejmowała te same czterocylindrowe, dwulitrowe silniki z rodziny Drive-E, stosowane w nowych modelach z serii 90. W ofercie znajdą się dwa Diesle: D4 AWD 190 KM i D5 AWD 235 KM oraz dwa benzyniaki: T5 AWD 254 KM i T6 AWD 320 KM (wszystkie turbodoładowane). Wszystkie wersje, z wyjątkiem D4, będą dostępne wyłącznie z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów.
Na auto można już składać zamówienia. Pierwsze egzemplarze pojawią się Polsce na początku 2017 roku. Wersja Cross Country wymaga dopłaty 8000 zł w porównaniu do standardowego modelu V90. Konkurencja w segmencie dużych uterenowionych kombi staje się coraz bardziej zacięta.
Volvo V90 Cross Country - polskie ceny:
Silnik | Pojemność/moc | Skrzynia biegów | Cross Country | Cross Country Pro |
D4 AWD | 2.0/190 KM | ręczna | 230 100 zł | 248 600 zł |
D4 AWD | 2.0/190 KM | automatyczna 8b | 239 700 zł | 258 200 zł |
D5 AWD | 2.0/235 KM | automatyczna 8b | 250 900 zł | 269 400 zł |
T5 AWD | 2.0/254 KM | ręczna | 248 800 zł | 267 300 zł |
T6 AWD | 2.0/320 KM | automatyczna 8b | 292 100 zł | 310 600 zł |
.