Dotychczas Volvo pod nazwa D3 produkowało dwulitrowy silnik pięciocylindrowy o mocy 120 kW i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm do modeli S80, V70, XC70 i XC60, a mocniejszy 130 kW i 400 Nm do modeli C30, S40, V50 a C70.
Najnowszy D3 przeznaczony jest do modelu XC90 i może występować z sześciostopniową przekładnią manualną lub automatyczną oraz z napędem przedniej osi lub wszystkich czterech kół. Nie ma jednak tak jak dwa dotychczas produkowane silniki o tej nazwie pojemności skokowej 2,0 l ale 2,4 l – podobnie jak D5. Przy pojemności skokowej 2400 cm3 osiąga moc 120 kw przy 4000 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 340 Nm w zakresie 1750-3000 obr./min. Dla porównania D5 ma 400 Nm w zakresie 2000-2750 obr./min.
Średnie zużycie paliwa jest identyczne jak w XC90 D5 AWD z przekładnią automatyczną, czyli 8,5 l/100 km. Maksymalna prędkość to 190 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 11,8 sekundy. Nowy silnik Volvo jest obecnie dostępny jedynie w Szwajcarii, a kolejnym rynkiem będą Niemcy, gdzie XC90 D3 będzie kosztować 39 990 euro.
Volvo XC90 2011 - dane techniczne | |||||
Silniki benzynowe | D3 | D5 AWD | 2,5T AWD | 3,2 AWD | V8 AWD |
Przekładnia | 6M | 6M (6A) | 5A | 6A | 6A |
Napęd | przedni | 4x4 | 4x4 | 4x4 | 4x4 |
Pojemnośc skokowa [cm3] | 2400 | 2400 | 2521 | 3192 | 4414 |
Cylindry/zawory | 5/4 | 5/4 | 6/4 | 6/4 | 8/4 |
Moc [kW/obr./min] | 120/4000 | 136/4000 | 154/5000 | 175/6200 | 232/5850 |
Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min] | 340/1750-3000 | 400/2000-2750 | 320/1500-4500 | 320/3200 | 440/3900 |
Prędkość maksymalna [km/h] | 190 | 195 (190) | 210 | 210 | 210 |
Przyspieszenie 0-100 km/h [s] | 11,8 | 10,9 (11,5) | 9,9 | 9,5 | 7,3 |
Średnie zużycie paliwa [l/100 km] | 8,5 | 8,3 (8,5) | 11,8 | 12,0 | 13,5 |