Jednak producent z Wolfsburga wciąż zastanawia się nad powrotem do rajdowej elity. Z nieoficjalnych źródeł wynika, że dotyczy to auta kategorii WRC.

Według tych źródeł, nowy samochód rajdowy ma być zbudowany na bazie przygotowywanego do produkcji Volkswagena Sirocco, a znanego dotychczas z wersji studyjnej Iroc. Można oczekiwać, że ten nowy pojazd będzie zbliżony wymiarami do Citroëna C4 WRC.

Tym samym niemiecki producent mógłby dołączyć do rajdowej elity, co wraz z wejściem Suzuki i powrotem Mitsubishi, zwiększyłoby liczbę zespołów uczestniczących w RSMŚ. Uczestnictwo Volkswagena w tym serialu jest tym bardziej realna, gdy z dalszego uczestnictwa w programie WRC definitywnie zrezygnowała Škoda. Tym samym od 2005 roku jeden z największych producentów samochodów nie posiada swojego przedstawiciela w RSMŚ.

Volkswagen w ostatnich latach wiele uwagi poświęca rajdom długodystansowym i od kilku lat modernizowanym Touaregiem napędzanym silnikiem wysokoprężnym. Jednak nadchodzi czas, by zaangażować się także w projekt WRC, bo Škoda Auto ukierunkowuje swoje działania w kierunku kategorii Super 2000. Nie potwierdziły się także spekulacje o powrocie do rajdów marki Audi, podobnie jak i Seata, które zaangażowały swoich specjalistów do prac związanych z rozwojem wyścigów.